kjellboe Startet 16.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2012 Jeg har båten i en innsjø det ikke finnes noe kart med dybder osv over. Hva slags utstyr trenger man for og lage et sjøkart med dybder osv. selv? Mvh Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Eg ville googlet og funnet eit flyfoto over området, då har du jo bra basis for omriss. Og så er det bare å ro rundt å lodde dybder. Kanskje du kan bruke avstandsmåler inn til land for å lettere sette sted for loddmåling. Sikre mot forskjellig på land, og krysspeile, så har du god sjans å plassere dybder riktig i kart. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Framtia Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Det var en artikkel om dette i et nylig nummer av På kryss" Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
kjellboe Svart 16.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Vi snakker om en innsjø på 6km2 så jeg tenkter på noe som kan registrere dybder osv og lage et kart som kan brukes på mobil osv. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Jeg prøvde meg med dette for en del år siden, dog jeg ville ha det digitalt. Prøvde mange program og løsninger, men endte opp med en GPS beregnet for tur i skog og mark. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
kjellboe Svart 16.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Jeg trenger vel noe med både gps og ekkolodd for og få dette til og fungere, og som samtidig kan lagre disse dataene. Jeg har forsåvidt en gps føler til laptopen, om jeg får tak i ekkolodd til den så burde jeg kunne lagre noe fornuftig... Ligger på kryss artikkelen på nettet noe sted? -Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2012 Fant nummeret, det er På Kryss nr 6/2012, sidene 36-52. Kan sikkert bestille hele nummeret hos www.pakryss.se eller www.sxk.se. hvis ikke får du sende meg en IM. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 17.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2012 Ps. Sjekk også www.drdepth.se Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 13.November.2012 Del på Facebook Svart 13.November.2012 flere muligheter: Lowrance Insight Genesis Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.