Jump to content

Ny Cobra VHF håndholdt, er det bare begynnne å bruke?

Habnen

Recommended Posts

....., og alltid blir henvendelsen om raidosjekk tatt godt i mot av en hyggelig opretør - ingen unntak. God service er et varemerke for våre stasjoner. :wink:

Helt enig!

Jeg går enda et stykke videre og sier noen ganger: "Man kan si mye stygt om Telenor og mye av det er vel begrunnet, men nåde den som klager på Telenor Maritim Radio, for det er noe HELT annet!"

Min erfaring, og den er ganske omfattende, har vist at hele Telenor Maritim Radio, fra topp til bunn er gjennomsyret av en positiv, serviceinnstilt holdning og at man fryder seg over å kunne være med på å finne gode løsninger :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Med vennlig hilsen POSEIDON

"Man kan si mye stygt om Telenor og mye av det er vel begrunnet, men nåde den som klager på Telenor Maritim Radio, for det er noe HELT annet!"

Hmm... forskjellen på Maritim Radio og resten av Telenor er at virksomheten til Maritim Radio er et samfunnsoppdrag finansiert over statsbudsjettet, mens resten er kommersiell forretningsvirksomhet. Lurer på hvilke konklusjoner forkjemperne for konkurranseutsetting vil trekke av dette... :saint:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Enig med Poseidon. Maritim Radio består av positive mennesker som yter god service 24/7.

Vi tok kontakt med Tjøme radio i sommer og fikk en representant til høsttreffet til Trawlerklubben. Han holdt et gnistrende foredrag rundt maritim radio i to timer. Selv fruene satt årvåkne og lyttet. Det forteller litt!

Deretter kunne de som ønsket det få målt stasjonen om bord i wattstyrke ut i antennen og stående bølger ved hjelp av et SWR-meter. Et tips til andre foreninger!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Da forstår jeg mer, takk for oppklaringen, Benji, kjekt å vite. Men, står Risør-antenna lavere i terrenget enn Skien? Utenfor Portør er den vel nærmere i luftlinje?

Høyden på anttenna i Risør, og i Skien kjenner jeg ikke - men kan jeg nok finne ut når jej kommer på jobb igjen til fredagen.

Skien`s antennea står på en plass som heter Vealøs, og denne mener jeg står relativt høyt i terrenget.Vi bruker ofte denne for å kontakte båter godt sørover mot Arendal og utover i havet.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...