Olaf Christensen Startet 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2012 Det er ingen tvil om at det nå er høst, og for mange på høy tid å få båten på land. Selv fant jeg en hel del rust nederst på kjølen, en mengde skjell og mengder av alger som må fjernes. Skroget ser ikke videre pent ut slik det er nå, da det aldri har vært pusset skikkelig ned. Det er riktignok av plast og jern, men den forrige eieren har malt en del på båten, og for å være sikker på at det skulle holde har han nærmest helt maling over den, og latt det stå til. Det har rent en del her og der, så det er kanskje lurt (estetisk sett) å pusse det ned en del, og gjøre mye på nytt. Hva bør brukes, hvordan bør det brukes, og ikke minst hva bør gjøres for å få best resultat i forhold til pris? Alle tips og erfaringer mottas med takk! Del gjerne dine egne båtrelaterte planer for vintersesongen! Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Men er det nødvendig? Dersom dette ikke dreier ser om en regattamaskin og laget er tett, er de vel ikke behov for omfattende arbeid? Sitér dette innlegget Link to post
Olaf Christensen Svart 17.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Nei, det er vel egentlig fra et estetisk synspunkt jeg har lyst til gjøre det. Oppe på dekk er det også mye jeg har lyst til å gjøre. For eksempel å montere håndrekker, pushpit/pullpit, kryssholter og div beslag på nytt, fordi det er fullt av overflødig sikaflex hist og her. Dessuten må litt av fenderlista byttes ut. Vinduene er ikke helt tette, og forrige eier har klint på med sikaflex her også. Det er med andre ord nok å sette fingrene i. Nye vinsjer og skinne til storseilskjøte kom i posten her en dag også. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Har du bilde? Hvilken båt er det? Skroget er laget av plast og jern? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Olaf Christensen Svart 17.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Ja, eller det vil si: skroget er av plast, og kjølen i jern. Her er et bilde av båten da den var på land der jeg kjøpte den tidlig i sommer. Ganske fin på avstand, men på nært hold ser man hvor dårlig arbeidet som er utført på båten er gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.