larsen2000 Startet 18.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2012 Jeg gjør alt av årlig vedlikehold og vinterkonservering selv. Oljeskift, termostat, plugger, filtere, konserveringssprayer etc. Impeller hvert 3. år og registerreim hvert 5. år. Er det andre mer avanserte ting som bør sjekkes med jevne mellomrom slik at den bør på service fra tid til annen? Feks justering av ventiler, rensing av injektorer, fuel/vannpumpe e.l.? Eller det er noe som også kan gjøres selv? Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 18.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2012 (redigert) Hei Jeg gjør også det meste selv, og var innom forhandleren/mekanikeren i høst for å kjøpe nødvendige deler. Selv om jeg fikk gode råd om det meste, har totaktserfaring frafør, ble jeg tilbudt å kople en pc med nødvendig programvare for å lese ut evt feilmeldinger. Kjenner ikke din motor, men antar at en "datasjekk" innimellom ikke skader. Edit:Har en Suzuki 250 Redigert 18.Oktober.2012 av trixie2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2012 Leste meg nettopp opp i manualen på justering av ventiler og det ser jo såre enkelt ut! Hva er motorsymptomer på at ventilene ikke er riktig justert? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 18.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2012 Normalt blir det mindre klaring på ventilene ved bruk. For liten klaring vil føre til at eksos ventilen "brenner" - dyrt.. For liten klaring kan å føre til vanskelig å starte når den er varm. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 19.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Hvor jevnlig bør man sjekke ventilene da? Noen som vet om verksteder gjør dette som en del av årlig service? Sitér dette innlegget Link to post
Lensepumpe Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Hver 200 t (eller 12 mnd, men å sjekke ventilklaring etter tid bør vel ikke være nødvendig?). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.