sodne Startet 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2012 (redigert) Jeg er på jakt etter ny båt. Problemet er at kaftlaget har ett kabelstrekk som begrenser mastehøyden til 11 m. Så det jeg leter etter er en seilbåt med 5 soveplasser altså over 28 fot, og lav mast. . Kan ikke si at jakten til nå har vært fruktbar. vet noen om noen? Redigert 21.Oktober.2012 av sodne (see edit history) Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Cerveza Svart 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 Jeg mener å huske at min Beneteau First 26 er 10,80m høy orginalt. 4 voksne kan sove relativt komfortabelt der, men den står oppgitt med 4-5 køyeplasser. Hvis 2-3 er barn går det nok greit med 5, men det er muligens en noe mindre båt totalt sett enn det du hadde sett for deg. http://www.sailguide.com/batfakta/info.php?id=1577 Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 Nei dette blir nok ikke helt enkelt. Søk på sailguide.com med mastehøyde 11m. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 Ikke for å trampe i salaten, men har du vurdert å bytte båtplass til et sted uten denne begrensningen? Alternativt en båt med to master? Flermastere har i endel tilfeller lavere master enn båter med bare én mast. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mouche Svart 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 Siste seilbåten jeg hadde var 27 fot og med normal skrog/mastehøyde og den raget 12,5 meter over vannflaten så her vil du slite med å finne noe. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hulda Svart 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 Eller titte på en europeer som har nedfellbar mast? Tror det er en del av disse både i Tyskland/Holland/England osv. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 Kan jo feste et drivanker eller en vannpølse i et fall og således krenke båten på vei ut under broen for motor og god fart. Funker ganske bra når en får takk på teknikken. Man lar da ikke broer hindre en for gjennomgang Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
sodne Svart 28.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Takk for alle svar, det kan se ut som jeg må ut på leit etter båtplass ja. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
avmønstret5 Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Å lete etter en seilbåt med x-antall køyeplasser og begrenset masthøyde er en nokså håpløs oppgave dersom du skal ha en båt som seiler. Du kan selvfølgelig lete etter en type kech som neppe er å finne på det norske markedet. Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 (redigert) Denne tråden er gammel, så antar trådstarter har byttet båtplass. Jeg søkte for morro for å se hva man får av båter med slik mastehøyde, da vi også har et luftspenn på oppgitt høyde 10 meter om vi skal inn til hytta i Skippergada. Men som trådstarter fant jeg lite info ved et søk. Men min Allegro 27 fra 1975 målte vi vell 10,5-11meter over havet. Med den kommer jeg under et luftspenn som er oppgitt 10 meter, så sant jeg holder meg litt nærme fjellet hvor det er litt større høyde. Redigert 11.August.2020 av mingebretsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.