fairless 2 Startet 22.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2012 Hei. Har en eldre båt m 2 stk Volvo aqad 41 i god stand som brukes mye. Dagen etter siste tur skulle vi utpå igjen. Ingen av startere drar rundt, kun klikk i st.b. innslag. Bb innslag klikker ikke en gang. Mistenkte startbatteri. Skiftet til nytt AGM exide. Skiftet begge hovedbrytere også. Fortsatt ingen start. nekter å tro at begge startere ryker samtidig. Har aldri hatt noe probl m start. Ingen irr og god kontakt hele veien. for ordens skyld (denne fairline har batterilink bryter på dashboard som kan styre strøm fra st.b maskin til BB .maskin hvis batteri til BB er flatt. Denne funker kun når SB motor går. Noen her inne som har opplevd samme . Setter pris på svar. GK Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Her har du dårlig kontakt et sted enten på pluss- eller minussiden. Du trenger en hjelper til å vri på startnøkkelen mens du måler med et voltmeter hvor mye spenningsfall du har på de forskjellige koblingene i kretsen. Det holder ikke å bare måle på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Kan vere dårlig kontakt på styrestrøm.Lag ein ledning som går fra styrestrøm på starter,som du kan koble til pluss på batteri.Denne ledningen må bare berøre batteripolen for å kontrolere om innslaget slår Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 (redigert) Tror jeg villet sjekke hoved minuskabelens tilkobling til motorgods !! På meg virker det som at du har en dårlig forbindelse i sammenkoblingspunkt på minus kabelen mellom motorenes gods. Forutsatt at det her er snakk om en-polet system, hvilket jeg tror ! Bjørn Redigert 22.Oktober.2012 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
fairless 2 Svart 22.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Takker for fornuftige svar. SB Maskin har nettop vært ute til overhaling, slik at fokus på minuskabel til gods er nok en mulighet ja. Skal komme med svar her senere når jeg har fått sjekket dette. Det kan være løsningen da begge maskiner streiker samtidlig. mvh Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
frolar Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Høres ut som en god plan har samme løsning på min fairline, stb motor fra start batt og bb motor fra forbruk, med felles jord så stor sjangs for at det er jordingen Sitér dette innlegget Link to post
fairless 2 Svart 25.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2012 Takker så mye for gode tilbmldr. Feilen lå i lakkerte motorlabber etter overhaling slik at det ble dårlig kontakt på minussiden av krets til begge motorer. Litt pussing og god oppteiting så var alt normalt igjen.Kjekt at det var en bagatell for en gangs skyld! Da er det bare å nyte vinteren m andre prosjekter i båten til våren er her igjen. Gunnar k Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.