Jump to content

Vurderer å bytte ut Mase Strømaggregat mot EFOY brenselcelle

JRK

Recommended Posts

Drømmer selv om anskaffelse av en Efoy, den mellomste da jeg syntes den store er litt i dyreste laget. Efoy sammen med en Eber vannvarmer, da har man jo varmtvann samtidig som man har strøm på batteriene. Sliter litt med hvor jeg skulle plassert denne da motoromet bak v/batteriene ville vært mest hensiktsmessig, men ser at den ikke bør plasseres i omgivelser over 40C

Jeg har samme aggregat, og kunne også tenkt meg lydløs lading. Men å bytte det ut før det stopper gjør jeg ikke. Med mindre brukprisen skulle vise seg svært god. I tillegg til selve Efoyen trenger jeg en vannvarmer, og antagelig en ny inverter også. Så i sum blir det jo ganske dyrt når jeg i dag har en fungerende løsning.

Men hadde aggregatet ikke stått der, eller røket, ville nok Efoy blitt erstatningen.

Hei. Har brukt EFOY 80 (den minste) i sommer. Ligger på plass uten landstrøm.Bruker kun kjøleboks,radio og webasto varmer etter behov. Tidligere måtte forbruksbatteri tas hjem 2-3 ganger på sommeren for lading. I sommer har det ikke vært nødvendig.

Har brukt 5 l metanol. Ingen støy.

Kondensvann har jeg ledet ned i 1/2 l brusflaske og tømt 4 ganger.

Er strålende fornøyd.

Hilsen Geir

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...