Gjedde Startet 23.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2012 (redigert) Båten kommer meget bra ut i enkelte tester, dårlig i andre. Leser på svenske og norske forum om 465 og HR generelt og meningene er delte. Noen som kan hjelpe? Redigert 23.Oktober.2012 av Gjedde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
oslofjord Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 (redigert) Har ikke kjørt båten, men nesten uansett bruksområde bør du vurdere om du ikke bør ha minst 200 cm bredde og minst 500 cm lengde. Skjærgårdjeeeper med jollelengder på 14-15 fot er vel nesten like dyre som de på 16-20 fot. Både selvlensingen, sjøsprøyten, hva den tåler av bølger, fribordet, stabiliteten osv osv er vel ofte radikalt forbedret hvis båten er minst 2 meter bred og minst 5 meter lang. Du bør derfor prøvekjøre HR 465 før kjøp gjerne med noen om bord og i litt bølger og gjerne sammenligne med en litt større båt. Sjekk spesielt om selvlensingen fungerer med f.eks. 5 voksne ombord og tung påhenger...altså uten at sjøvann fosser inn gjenom selvlensingshullene. Redigert 23.Oktober.2012 av oslofjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mox1 Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 (redigert) Hadde en HR465 m/90 hk Evinrude E-tec som jeg alt i alt var godt fornøyd med. Før denne hadde jeg en Askeladden 475 Freestyle, men likte HR'en bedre med benk bakerst, synes plassen var bedre utnyttet. Båten er 'stor' for størrelsen, kjørte Bodø - Tromsø tur/retur på 36 t med HR'en, kjempetur... :) http://http://23mox....omso_juli_2010/ Det eneste negative er opplegget for selvlensing, denne bør lukkes ved bruk av båten. Selvlensinga er en slange som går vannrett ut akterspeilet, hvis du rygger uten å lukke denne regelrett fosser det vann inn i båten. Ville montert en 12v 2" solenoid på slangen som er 'Normally open', så er problemet ute av verden. Men likevel,... kunne godt tenkt meg en slik båt igjen, Løp & kjøp ! :) Her er bilde av skuta og en graf som viser bensinforbruk m/90 hk e-tec. Kalesjen ettermonterte jeg, kjøpt hos importøren. Redigert 23.Oktober.2012 av Mox1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gjedde Svart 23.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Takk for svar! 90 hk på en hr 465? må jo ha flyttet seg seriøst? Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mox1 Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 90 hk e-tec er nok ikke den sprekeste 90 hk'ern som er på markedet, toppfarten var ca 38 knop. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gjedde Svart 23.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Takk for svar uansett, henter båten i morgen:-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 24.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2015 Litt gammel tråd, men jeg er også interessert i å høre om der er nye kjøpere/brukere, og event. erfaringer/vurderinger av nye HR båter/modeller. Lurer selv litt på en HR 440sc, eller en 460 fishing, til småturer,fisking,etc. Disse båtene selges jo i pakke med Suzuki, som jo har noen utmerkede motorer i denne aktuelle klassen (30-50hk) som passer bra for båten. Noen som har synspunkter, eller har testet disse modellene ?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.