Jump to content

HR 465, noen som har erfaringer med båten?


Gjedde

Recommended Posts

Har ikke kjørt båten, men nesten uansett bruksområde bør du vurdere om du ikke bør ha minst 200 cm bredde og minst 500 cm lengde.

 

Skjærgårdjeeeper med jollelengder på 14-15 fot er vel nesten like dyre som de på 16-20 fot.

 

Både selvlensingen, sjøsprøyten, hva den tåler av bølger, fribordet, stabiliteten osv osv er vel ofte radikalt forbedret hvis båten er minst 2 meter bred og minst 5 meter lang.

 

Du bør derfor prøvekjøre HR 465 før kjøp gjerne med noen om bord og i litt bølger og gjerne sammenligne med en litt større båt.

 

Sjekk spesielt om selvlensingen fungerer med f.eks. 5 voksne ombord og tung påhenger...altså uten at sjøvann fosser inn gjenom selvlensingshullene.

Redigert av oslofjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde en HR465 m/90 hk Evinrude E-tec som jeg alt i alt var godt fornøyd med. Før denne hadde jeg en Askeladden 475 Freestyle, men likte HR'en bedre med benk bakerst, synes plassen var bedre utnyttet. Båten er 'stor' for størrelsen, kjørte Bodø - Tromsø tur/retur på 36 t med HR'en, kjempetur... :) http://http://23mox....omso_juli_2010/

Det eneste negative er opplegget for selvlensing, denne bør lukkes ved bruk av båten. Selvlensinga er en slange som går vannrett ut akterspeilet, hvis du rygger uten å lukke denne regelrett fosser det vann inn i båten.

Ville montert en 12v 2" solenoid på slangen som er 'Normally open', så er problemet ute av verden.

 

Men likevel,... kunne godt tenkt meg en slik båt igjen, Løp & kjøp ! :)

 

Her er bilde av skuta og en graf som viser bensinforbruk m/90 hk e-tec. Kalesjen ettermonterte jeg, kjøpt hos importøren.

 

hr465.jpg

 

etec.jpg

Redigert av Mox1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Litt gammel tråd, men jeg er også interessert i å høre om der er nye kjøpere/brukere, og event. erfaringer/vurderinger av  nye HR båter/modeller. Lurer selv litt på en HR 440sc, eller en 460 fishing, til småturer,fisking,etc. Disse båtene selges jo i pakke med Suzuki, som jo har noen utmerkede motorer i denne aktuelle klassen (30-50hk) som passer bra for båten. Noen som har synspunkter, eller har testet disse modellene ??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...