Jump to content

Utleie av i rørbøyemaskin i Bergensområdet? (lage targabøyle)

Erlendo

Recommended Posts

Hallo båtfolk! Jeg skal lage en targabøyle og tenker bruke 25x2mm 316 rør. Har forhørt meg hva det koster å få noen til å bøye rørene og innsett at jeg nok må gjøre dette selv. Jeg trenger en sånn maskin som drar røret rundt et hjul og ikke stempelvarianten (da denne antagligvis vil knekke røret). Om noen vet hvor jeg kan få tak på en sånn blir jeg overlykkelig!

Kjenner ingen rørlegger dessverre, og om jeg skal betale en hvitt så løper lappene.. Har laget isotegninger (er røringeniør) og fått tilbud fra ikke navngitt verksted på 3500kr for 6 bøyer!!

Er heller ikke interessert i å kjøpe en rørbøyer til 1000 kr som jeg kun har bruk for en gang.

Sikker på at du har råd til å sitte med den båten?

-----fått tilbud fra ikke navngitt verksted på 3500kr for 6 bøyer!!

Er heller ikke interessert i å kjøpe en rørbøyer til 1000 kr som jeg kun har bruk for en gang.

Du store alverden - hva er det som får deg til å tro at noen vil gjøre dettte gratis for deg ?

I praksis under kr 1000,- etter slik jeg forstår deg ?

Ingeniør sa du ? gidder du lage en kostruksjonstegning til et drivhus til meg ? Er det greit med 15 krner for jobben ?

Skjerp deg - og kom ned fra pidestallen din !

Sorry - men det får være grenser.

Kontakt en yrkesskole med mekaniske fag hvis du har dette i nærheten. Jeg vet om skoler som tar på seg oppdrag for private fordi det gir elevene meningsfulle oppgaver.

Hvis du stiller med materialene gjør de det nok gratis.

Jeg har selv laget targabøyle til min egen båt de siste to ukene, med god hjelp av elevene på den lokale yrkesskolen.

Her var folk hyggelige... Råd til å sitte med båten? Ned fra pidestallen? Jeg vil bare ha en targabøyle!

Verkstedet hadde timepris på 640kr, så de mente tydligvis jobben skulle ta lenger tid. Det var kun bøying det var snakk om. Men jeg holder med, 2 timer høres rimelig ut for noen som har rette utstyret.

Som jeg skrev i innlegget ser jeg etter en bøyer med løpehjul. Jeg skal ha bøyer på 20 og 80 gr og jeg tror ikke Biltemas maskin er optimal for dette formålet. Jeg betaler heller noen 1000kr for å leie en maskin jeg vet klarer jobben.

Tror ellers ikke jeg kommer poste så mye på Båtplassen i fremtiden. Her er tydligvis holdningen at om man skal lage noe så skal det være så dyrt som mulig og gud forby at vi hjelper hverandre.

Redigert av Erlendo (see edit history)

Jeg tror også kontakt med en yrkesskole kan være en idè.

Angående "kjekke innlegg" her på BP så er noe enten kan overse eller svare på. Men det skaper ikke noe direkte hyggelig stemning. Slik er det, men jeg mener det kunne ha hjulpet å kuttet ut anonymiteten slik slik at en fremstår under full identitet med sin evnt. grunnleggende mangel på folkeskikk.

Såda Erlando.. ikke så hårsår da. De aller fleste her inne er veldig snille og hjelpsomme serru , bare man vinkler ting `riktig` :yesnod:

Angående BT`s rørbøyer har du rett i det du sier, ikke optimal, men du store verden å fint den virker i forhold til prisen :smiley: 90 grader gikk lekende lett med litt finesse og lempe :thumbsup:

Lykke til !

NB.. Jobber slett ikke som selger på BT !

Redigert av puddingen (see edit history)

xx xxx xxxxx xxxxx xx xxxx xxx xx xxxxxxx xxx xx xxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxx xxx xxxxxx xxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxx x xx xxx xxxx xxx xxx xxx xx xxxxxxx xx xxxxxxxx xx xxxxxx x xxxxxxx xxx xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxx xx xx xx xxxxxxxxxxxx xx xxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxxx xxx xxxx xxxxxxx xxx xx xxx xxxx xxx xxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx xxx xxxxxxxx xxxxxx xxx xxx xx xxxx xxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxx x xxxxx xxx xx x xxxxx xx xxxx xxxx xxxxxxxx xx xxx xx xxxx xx xxxxx xxxxx xxxx xx xxxxx x xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xx xxxxx xxxxxxx xx xx xx xxx xxxxx xxxx x xx xxx xx xxxxxx xxx xxx xxxxx xxx xxx xxxx xx xxxx xxx xxxxx xx xx xxxxx xxxx xxxxx xx xx xxxxxxx xxxxxx xx xxxx xx xxxxxx xxxxxx xxx xx xxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxx xx xxx xxxx xxx xx x xxxxxxxxxxxxxxxx xx xx xxxx xx xx xxx xxxxxxxxxxx xxx x xx xxx xxxxx xxx xx xxxxxx xxxxx xxxxx xxx xx xxx xxx x xxxxx xx x xxx xxx xxxx xx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxKommentar fra moderator: Utidig drittslenging, og ytringer som viser mangel på respekt for andre medlemmer, er slettet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...