BaylinerKenneth Startet 27.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 27.Oktober.2012 Er det noen som vet hvordan man skal stille inn disse skruene sånn de SKAL være? Og hva funskjon har de egentlig? Motoren er en VP AQ200D V8. Forgasseren er en Rochester 2G. Noen som vett noe som helst om dette? :confused: :confused: :confused: :confused: Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 27.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2012 Det krever litt øvelse å få det helt rett, og et øre for hvordan motoren høres ut. De to skruene der er ansvarlige for tomgangsblandingen. Skrur du de innover struper du bensintilførselen til hullet under trottelplata, og motsatt utover gir fetere blanding. Det generelle trikset med de er å ha de så langt inne som mulig, men at fortsatt motoren går rent på tomgang, og går motoren pent på tomgang, la de være i fred. Jeg bruker å belaste motoren med mye strømforbruk, og så justere trottelplata til motoren harker eller dør for å finne akkurat nok åpning. så justerer jeg blandingen med de to skruene til motoren går rent på runt 700 til 800 omdreidninger og høres normal ut. De skruene påvirker ikke noe annet en tomgang på denne forgasseren, i det øyeblikket du gir gass trer de ut av funksjon. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
BaylinerKenneth Svart 27.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2012 Takk for svar :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.