Jump to content

Innstilling av forgasser Volvo Penta AQ200D

BaylinerKenneth

Recommended Posts

Det krever litt øvelse å få det helt rett, og et øre for hvordan motoren høres ut.

De to skruene der er ansvarlige for tomgangsblandingen. Skrur du de innover struper du bensintilførselen til hullet under trottelplata, og motsatt utover gir fetere blanding.

Det generelle trikset med de er å ha de så langt inne som mulig, men at fortsatt motoren går rent på tomgang, og går motoren pent på tomgang, la de være i fred.

Jeg bruker å belaste motoren med mye strømforbruk, og så justere trottelplata til motoren harker eller dør for å finne akkurat nok åpning. så justerer jeg blandingen med de to skruene til motoren går rent på runt 700 til 800 omdreidninger og høres normal ut.

De skruene påvirker ikke noe annet en tomgang på denne forgasseren, i det øyeblikket du gir gass trer de ut av funksjon.

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...