kaptein storm Startet 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2012 Hei. Her kommer en tråd for å følge overhalingen av min -88 mod Mercury 115 hk "tower of power" Motoren skal igjennom vinteren i biter, overhales så skrus ihopen igjenn så den er klar til sommeren. Skal prøve så godt jeg kan å oppdatere her med bilder og div. prosessen igjennom. Må få si at dette er første gang jeg skal prøve på noe slikt og anser meg selv som en lykkelig amatør når det kommer til båtmotorer og skruing. Så det vil nok skorte på profesjonelle faguttrykk, heller mer "den dingsn, greia, røre , lokket etc etc" Håper dere bærer med meg likevell:) Mh Tor Inge Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
ivar Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Er etpar bra tråder her som omhandler det samme - hvis du prøver deg på søkefunksjonen så burde du finne endel interessant lesning. Spesielt medlemmet Droll har peiling på disse Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Fjordling_17 Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Veldig bra! Pass på å ta nok bilder! Flotte motorer. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Spesielt medlemmet Droll har peiling på disse Enig med `ivar,` Droll er den suverene når det gjelder Mercury "tower of power". Lenge siden jeg har sett han på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
kaptein storm Svart 30.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Ja Droll har jeg spurt ut litt allerede, meget gode svar hele veien:) Kom over en tråd på iboat, tror jeg det var, ett amerikansk båtforum iallefall. og der dukket jammen meg han opp der og, å med svar og fakter som det virkelig står respekt av. At mannen er meget dyktig, levner jeg ikke noe tvil. p.s alt han skrev der var, etter min mening, på høyt teknisk nivå, på engelsk! Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
Lucky Svart 1.November.2012 Link til dette innlegget Svart 1.November.2012 Stilig motor med kul lyd. Har hatt noen Mercuryer fra samme tidsepoke, og kan vel ikke si at pålitlighet er deres sterkeste side. Skal bli gøy å se hvordan prosjektet ditt går Sitér dette innlegget Link to post
kaptein storm Svart 4.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Noen som vet hva jeg kan forvente meg av forbruk på denne motoren? Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
Moyja Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Ask Drol,l Droll know Sitér dette innlegget Link to post
kaptein storm Svart 4.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Stilig motor med kul lyd. Har hatt noen Mercuryer fra samme tidsepoke, og kan vel ikke si at pålitlighet er deres sterkeste side. Skal bli gøy å se hvordan prosjektet ditt går Ja det er stilige motorer som yter meget bra i forhold til hk, men de krever stell og ansvarlige eiere;) Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
kaptein storm Svart 8.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2012 Noen som vet om det er to eller tre stempelringer på motoren? Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
Fregata1958 Svart 8.November.2012 Link til dette innlegget Svart 8.November.2012 Mener det er 3. Hvis du er på Facebook kan du melde deg inn i gruppa " Inline 6 Mercury Outboard Motor Fans ". Gutta der har tonnevis med kunnskap om I6! Sitér dette innlegget 1958 36ft Mahogny Nordisk Krysser 5 1/2 Seilbåt + Nanni Diesel 14hk 1958 20ft Mahogny Westin Snekke + Albin 0-11 6hk 1958 17ft Mahogny VKV 48 Kajakk Link to post
kaptein storm Svart 8.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2012 Takk for tipset :) Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.