Jump to content

Prosjekt: overhaling Mercury 115 l6 "tower of power"

kaptein storm

Recommended Posts

Hei.

Her kommer en tråd for å følge overhalingen av min -88 mod Mercury 115 hk "tower of power"

Motoren skal igjennom vinteren i biter, overhales så skrus ihopen igjenn så den er klar til sommeren.

Skal prøve så godt jeg kan å oppdatere her med bilder og div. prosessen igjennom.

Må få si at dette er første gang jeg skal prøve på noe slikt og anser meg selv som en lykkelig amatør når det kommer til båtmotorer og skruing. Så det vil nok skorte på profesjonelle faguttrykk, heller mer "den dingsn, greia, røre , lokket etc etc"

Håper dere bærer med meg likevell:)

Mh

Tor Inge

Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn!

Frøkta æ e litt a bægge dela;)

Ja Droll har jeg spurt ut litt allerede, meget gode svar hele veien:) Kom over en tråd på iboat, tror jeg det var, ett amerikansk båtforum iallefall. og der dukket jammen meg han opp der og, å med svar og fakter som det virkelig står respekt av. At mannen er meget dyktig, levner jeg ikke noe tvil.

p.s alt han skrev der var, etter min mening, på høyt teknisk nivå, på engelsk!

Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn!

Stilig motor med kul lyd.

Har hatt noen Mercuryer fra samme tidsepoke, og kan vel ikke si at pålitlighet er deres sterkeste side.

Skal bli gøy å se hvordan prosjektet ditt går :smiley:

Ja det er stilige motorer som yter meget bra i forhold til hk, men de krever stell og ansvarlige eiere;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...