Jump to content

Tips om demontering av Bravo 3 drev


Bekko

Recommended Posts

Holder på å hjelpe en kompis å demontere Bravo 3 drev. Jeg har demontert alle typer Volvo drev, men aldri Bravo 3.Har studert en video om demontering ,, og det ser veldig enkelt ut.Har løsnet løfte sylinderene, og skrudd ut 6 bolter som holder drevet. Jeg er klar over att en må løsne gearvaier, når drevet løsner litt. Dette drevet er det sikkert lekasje på belg, det er støy når drevet svinger. Dette tyder på defekt lager, kanskje pga lekasje i belg det er 6 år siden belg var skiftet.Det eg lurer på er att vi får ikke av drevet , det løsner nede , men oppe står det helt fast. det eg tror er att aksling står fast i lager, og eg må bruke makt for å få drevet av.Er det noen på båtplassen som har tips til meg.

Link to post
Share on other sites

Dersom det har kommet vann i belgen, og det er seks år siden dette var av sist, så er nok splines på akselen rustet fast i demperen (svinghjulet), slik at det må makt til.

Jeg ville løftet opp drevet og slått det ned for å se om litt kraftig bevegelse gjorde at det løsnet, alt innen en viss grad slik at man ikke skader noe selvfølgelig, men det tåler endel, og ofte løsner det med litt vrikking og banking, hvis ikke må det til med noe trestokker og slikt mellom drevet og akterspeilet og igjen prøve å slå drevet nedover for å få det til å gå ut i toppen osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...