Tom Rør Startet 30.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2012 Skal bytte olje på Mercruiser 4,2 D-Tronic, og lurer på hva slags gjenge det er på slangen til å suge ut olja. Tom Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 31.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2012 Det lurer jeg også på.. Jeg har en 2,8 D-Tronic 200 hk. Ser at det er en slange som går ned til bunnpanne. Vil tro at man kopler på en slangestuss som så festes i oljesuger. Men hvor kan man få kjøpt denne koplingen? Vil tro at noen på båtplassen vet det eller? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2012 Hadde håpet noen her visste det, da jeg har prøvd med rørgjenge, men det gikk ikke. Hadde vært praktisk å suge gjennom den. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 31.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2012 Dette fås kjøpt hos Mercruiser forhandler som tilbehør, og koster rundt 300 kr, mener jeg å huske. Da komplett med pumpe og slange, med rett stuss. Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 31.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2012 Denne slangen er vel i utgangspunktet plugget? Gi meg ytterdiameteren på gjengene på pluggen så skal jeg komme med et forslag. Gir du meg stigningen er det større sjangs for at jeg treffer . Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 31.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2012 Ta med lokket til en rørhandler eller en båtsjappe så er det vel bare å finne en stuss som passer. Har samme type motor så jeg kjøpte en pumpe hos forhandleren til rundt kr.300,- helt topp motor å bytte motorolje på. Jeg gikk imidlertid på en liten smell første gangen jeg brukte denne pumpen, selve huset er i messing mens endene er i gummi som er smokket på. Tenk hva som skjer når varm ojle kommer mellom gummi og messingrøret, den ene enden måtte selvfølgelig gli av, med oljesøl som resultat. Nå er pumpen sikret med en slangeklemme i hvær ende og fungerer aldeles utmerket, kan bytte olje i hvitskjorten. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2012 Fikk tips om denne pumpen i dag, og skal prøve å få denne kjøpt inn i morgen. Tipper det blir bra, og takk for tips om slangeklemmer Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2012 Kjøpte håndpumpa fra Quicksilver i dag. Kosta 900;, men det får så være Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 1.November.2012 Del på Facebook Svart 1.November.2012 Oi, det var en kraftig prisstigning.. Da har de god fortjeneste, for selve pumpa får man kjøpt for en hundrelapp.. Svinepelser.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2012 Ja de vet å gjøre seg en klype så fort det står Quicksilver på esken Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 1.November.2012 Del på Facebook Svart 1.November.2012 Men hva var gjengene? 1/4"NPT? Har en Mercruiser bensinmotor med sånn slange. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2012 Skal se på esken. Minner om 3/4" rørgjenge, men det er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2012 Brukte den svindyre pumpa fra Quicksilver, og det fungerte kjempebra Ikke søl i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.