jensemann2 Startet 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2012 Jeg byttet visst litt om på rekkefølgen oljeskift/impellerbytte. Dvs jeg byttet olje og tenkte å bytte impeller til våren. Men må jeg tappe av oljen igjen for å bytte impeller? Og hva skjer med oljen i monitortanken hvis jeg tar av drevet? Renner alt ut? Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Når du tar av drevet er det en ventil som stenges automatisk så det som er i monitortanken og i slangen ned til drevet renner ikke ut. Men du må tappe av oljen i drevet før du splitter det i øvre og nedre del. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 31.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Har det egentlig noe å si om jeg lagrer båten med drevet halvt opptiltet? Vet det ikke anbefales, men hvis jeg pakker det inn i plast og tilter det halvt opp, vil det samle seg kondens i bunnen som fryser? Vil unngå at sjøen flør opp i drevet på springflo. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Det vet jeg ikke - men hadde ikke du vann i oljen i drevet også da? Plukk av drevet - så kan du i ro og mak finne ut av hvorfor det var vann i drevoljen, du kan sjekke om belger og gimballager er i orden og at det ikke lekker vann inn andre steder, du har i verste fall tid til å få noen andre til å se på drevet om du er usikker eller om det er noe feil og du kan skifte impeller før våren kommer og med det også suget etter å få båten på vannet. Ja og så slipper du lure på om det er noe som fryser eller blir ødelagt. Godt ment forslag :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.