TJ-Staalbaat Startet 2.November.2012 Del på Facebook Startet 2.November.2012 Jeg har en Wellcraft 2600 excel med Volvo Penta 5.8FL bensin, og et Volvo Penta DP-S drev. Fra 1996 I høst har drevet vært tregt å heise opp ,og nå når jeg har tatt det opp klarer jeg ikke å heise det opp. Pumpa går, men sylinderene reagerer ikke. Ved å trykke litt opp og litt ned, så "tar den tak" , og løfter litt, det høres ut som at pumpa jobber, men ikke pusher noe olje. Noen som har noe erfaringer å dele med seg her ? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 2.November.2012 Del på Facebook Svart 2.November.2012 Høres ut som om det er lite hydraulikkolje på pumpa. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Foe Svart 3.November.2012 Del på Facebook Svart 3.November.2012 Luft i hydaulikken. Kan ha dradd inn luft ved lavt oljenivå. Du må lufte og fylle opp olje. Kan også være defekte ventiler i pumpa. Urenheter i hydraulikkolje kan også være problemet. Kan være mye ser du. Mest trolig det første. Sitér dette innlegget Link to post
TJ-Staalbaat Svart 3.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2012 Tusen takk dette høres logisk ut også. Skal fylle opp, lufte og se om det hjelper. Er det noe spesiell olje, eller er det vanlig hydraulikkolje feks Tellus 110 eller lignende som en kan bruke ? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 3.November.2012 Del på Facebook Svart 3.November.2012 Mener og huske at disse skal ha Dextron 3 el. Jeg brukte Biltema sin ATF olje til mitt forrige VP 290 drev. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
68 GT Svart 3.November.2012 Del på Facebook Svart 3.November.2012 Fungerer helt greit med vanlig ATF olje,DX3 er bra nok- Men i noen tilfeller så har jeg opplevd at det er tæret hull i sylindrene,sprekk i slanger eller brudd på rør. Håper for din del at det kun er etterfylling som skal til!! Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
TJ-Staalbaat Svart 3.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2012 Atf , det er vanlig automatgear olje det . Jeg håper og veldig at det bare er olja ....... 5200 pr sylinder er ikke mye fristende gitt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.