Jump to content

hvem anbefaler dere, enes 28, nidelv 28, wiking 28, halco 29

atvv

Recommended Posts

Av de du nevner det vel ikke alle som marsjer over 15 knop?

Valgene har vel en sammenheng med budsjettet, som allerede nevnt.

Tror jeg ville ført Scand 29 og 32 til vurderingslisten om budsjettet er 330pluss. Mange oppgraderte av den uten at selger får så mye igjen for det.

Om budsjettet er lavere ville jeg tilføyd elwaro 30 og nordan family 27 på listen, men da må du slakke litt på fartskravet. Nordwest 900? Tresfjor 29 eller Ultra?

Er budsjettet opp mot 500 får du jo Fairline 31 Corniche og Princess 33 innenfor range.

Hvordan du ønsker alder vs størrelse har jo også litt å si. Kalesjebåt eller lukket båt?

En Nidelv 28 med en godt vedlikeholdt Volvo Penta TAMD40 ville jeg ha anbefalt deg! Wikingen er levert med en del mindre kurante motorer, etter hva jeg har forstått.. Det er et mye større miljø rundt Volvo Penta motorene i Norge enn andre merker. Motor er det viktigste på en 300k båt. Det er tilstanden på denne som teller mest. Du kan faktisk få super båt til den prisen, men jeg ville ha anbefalt en som er grei å bli kvitt, når den dagen kommer. Nidelven er en flott båt men fin planløsning. Lys og romslig innvendig med store vinduer. Du får den med stikkabin også, men jeg tror den kom i 1987/8 ?

Redigert av Worry II (see edit history)

Husk å at nidelven endret en del på skroget litt ut på 80 tallet. Ville i alle fall hatt en med modifiseringen.

For rett over (før pruting) får du Scand 29 Baltic med stor motor, kanskje også skiftet etter opprinnelsesåret.

For noen år siden vurdert jeg Bonanza. Også den hadde et skift med visse endringer i skroget om jeg husker rett.

Av de nevnte er Nidelv 28 min favoritt. I 28 fots-klassen er Master 820 helt i toppskiktet, veldig innholdsrik med gode løsninger. Nidelv har mange fabrikklagde med god finish. Nidelven har solid kjøl med tilhørende sjøegenskaper, og lavere fartspotensiale. Masteren tåler mer fart/ motor vær obs på en del halvfabrikatutgaver.

Spranget til Scand Baltic er ikke stor, dersom denne er innen rekkvidde ville jeg valgt den. Nr 2 er Master 820, nr 3 Nidelv 28.

Redigert av Oteren (see edit history)

Hepp! :smiley: Ser det nevnes Master 820 her, og klarer da selvfølgelig ikke å la være å komme med et innspill. Vi har nå hatt en Master 820 i seks år, og er bare utrolig godt fornøyd! :thumbsup: Jeg tør påstå at den har fantastisk gjennomtekte løsninger og fremstår som den største 27-foteren på markedet. Den er en halvplaner, men har et skrog som tåler opp til 25 knop (vet det siden vår måler det på maks). Hvis du finner ut at budsjettet tåler enda litt mer, må du kikke på disse båtene!

Redigert av Elmer (see edit history)

Må støtte oppunder Worry II. Eier en Nidelv 28, dog nyere og dobbelt av ditt budsjett, men det er en fantastisk båt. Sengeplass til 4 voksne og 2 barn, det uten å benytte salongen oppe. Mange praktiske løsninger. Har også hatt en Wiking 28 tidligere, også det en kongebåt til den prisen Men har du budsjett på 300+, så hadde jeg nok lett frem et fint eksemplar av Baltic med god motor. Da får du litt mer av alt, også fart.

Er det ikke bra typisk. Jeg begynte på 250.000, så til 300.000, og så kommer det ene sukkertøyet etter det andre på 300 +. Ikke ta det personlig sæbø, men jeg mener att ved et alu skrog så får man ikke det optimale skroget, pga alu platenes begrensninger .....

Det stod i annonsen at pris kunne diskuteres ved rask handel. Så det var derfor eg linket den inn.

Siste setningen din er eg usikker på budskapet i. Men antar det skyldes uvitenhet. Skulle du ha spesielle ønsker for det optimale skroget, så kan hvilket som helst egnet båtverft bygge det etter dine teikninger. I enten plast eller aluminium.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...