Nero II Svart 5.November.2012 Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 Jeg ligger i havn ved siden av en Nidelv 28. Den ser fremdeles moderne ut, noe jeg f.eks ikke synes Vikingen ovenfor gjør. I tillegg ser jeg når familien ved siden av stabler seg ombord: Det er helt utrolig hva de får med av utstyr og bagasje i tillegg til mor og far og to unger. Og de er gjerne vekke i 5-6 uker på sommeren, så det må gå an å få den båten til å funke i praksis. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.November.2012 Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 Er det ikke bra typisk. Jeg begynte på 250.000, så til 300.000, og så kommer det ene sukkertøyet etter det andre på 300 +. Ikke ta det personlig sæbø, men jeg mener att ved et alu skrog så får man ikke det optimale skroget, pga alu platenes begrensninger i kurver. Men for all del, jeg betviler ikke att en osvik er noen gode sjøbåter. Aluminium er et fantastisk fint materiale å bygge båt i! skal du ha kurver og dobbeltkrum er det kun snakk om byggetekknikk og kunskap om materialet! Det er klart at eldre båter ser veldig kantete ut, så om prisen er max 300 så sier det seg selv. Men finnish og krummede overflater ala glasfiber er ikke noe stort problem å få til med sikkelig utstyr og riktig byggetekknikk. Jeg har selv jobbet på et båtbyggeri en periode der dem bygde skjærgårdsjeeper i alu.. enklelte trodde dem var av plast faktisk. Å lage et optimalt skrog i alu er det minste problem Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
atvv Svart 6.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 alt er mulig... Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 6.November.2012 Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 Det er en herlig følelse å surfe rundt for å finn seg en ny båt! Søker du en solid og romslig båt med meget god sjøegenskaper ville jeg sett etter en Nimbus 3000 eller 28'. Den tilfredsstiller også dine krav om en god masjfart. Med dine budsjettbetinglese på 300' må du se på 80-tallsmodeller. Disse er satt opp med kurante VP-motorer. Nimbus har god holdbarhet på konstruksjonen. Det finnes noen eksemplarer til salgs på på nettet f.eks. denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=37284207 Lykke til med jakten. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 6.November.2012 Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 Nimbus 3000, 165 hk og Max fart på 21??? Hmmmm.... Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 (redigert) Halco 29 Økonomi så klart, det har jeg......Har renovert den i 3 vintre, mye nytt. Har montert ny kalerse i høst, hadde den tilsalgs i vår, lten respons. Redigert 7.November.2012 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Nimbus 3000, 165 hk og Max fart på 21??? Hmmmm.... Har en Nimbus3000 med en 192hk 41p som klarer 23knop på maks og 20 marsj. Tviler også litt på at den klarer 21 knop. Ville satset på nyere motor på ca 200hk for å oppnå fin marsjfart og unngå problemer. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
All In Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Marsj på 12-13 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.