Jump to content

VP 2003 suger ikke inn kjølevann

Halsi

Recommended Posts

Hei.

Skulle skylle gjennom kjølesystemet i dag. Jeg demonterte inntakslangen på stoppekrana og monterte på en trakt. Fylte trakta med ferskvann og skylte gjennom systemet. I begynnelsen forsvant det vann, men ikke veldig mye. Det forsvant moe mindre vann enn på en VP jeg gjorde det samme på i går. Etter litt kjøring, forsvant det ikke mer kjølevæske.

Er det noen som har innspill på hva jeg sjekker først? Impeller ble bytta i våres og båten har jo gått problemfritt i år.

Takknemlig for innspill.

Det høres ut som om noe er tett ett eller annet sted. Jeg regner med at impelleren er i orden. Det er kanskje ikke det morsomste stedet å begynne å lete, men jeg ville demontert bendet der saltvannet går ut i exhausten og sjekket om åpningen for saltvannet har tettet seg (jeg har sett dette på et par slike motorer). Før du gjør det, kan du jo åpne lokket over impelleren og blåse gjennom røret fra inntaket og sjekke at det ikke har satt seg noe møkk der (hvis du ikke har sjøvannsfilter, er jo det en mulighet).

Eivind

Har sjølv hatt tett kjølevassystem i VP2003 to gongar.

Eine gongen var det som tidlegare nemnt her at avleiringar hadde tetta eksosbendet så mykje at berre nokre dropar greidde å presse seg gjennom. Eit syrebad fiksa dette.

Andre gongen var no i sommar, då lange sjøgrastrådar hadde vorte sugd inn i kjølevassystemet og hadde tetta røret som går gjennom girboksen. Dette vart løyst ved å blåse trykkluft inn gjennom slangen. Då fauk sjøgraset ut att.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...