Halsi Startet 4.November.2012 Link til dette innlegget Startet 4.November.2012 Hei. Skulle skylle gjennom kjølesystemet i dag. Jeg demonterte inntakslangen på stoppekrana og monterte på en trakt. Fylte trakta med ferskvann og skylte gjennom systemet. I begynnelsen forsvant det vann, men ikke veldig mye. Det forsvant moe mindre vann enn på en VP jeg gjorde det samme på i går. Etter litt kjøring, forsvant det ikke mer kjølevæske. Er det noen som har innspill på hva jeg sjekker først? Impeller ble bytta i våres og båten har jo gått problemfritt i år. Takknemlig for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Det høres ut som om noe er tett ett eller annet sted. Jeg regner med at impelleren er i orden. Det er kanskje ikke det morsomste stedet å begynne å lete, men jeg ville demontert bendet der saltvannet går ut i exhausten og sjekket om åpningen for saltvannet har tettet seg (jeg har sett dette på et par slike motorer). Før du gjør det, kan du jo åpne lokket over impelleren og blåse gjennom røret fra inntaket og sjekke at det ikke har satt seg noe møkk der (hvis du ikke har sjøvannsfilter, er jo det en mulighet). Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Halsi Svart 4.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Takker for svar. Jeg kan jo blåse og kjenne ved impelleren så vet jeg det er åpent der ja. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Har sjølv hatt tett kjølevassystem i VP2003 to gongar. Eine gongen var det som tidlegare nemnt her at avleiringar hadde tetta eksosbendet så mykje at berre nokre dropar greidde å presse seg gjennom. Eit syrebad fiksa dette. Andre gongen var no i sommar, då lange sjøgrastrådar hadde vorte sugd inn i kjølevassystemet og hadde tetta røret som går gjennom girboksen. Dette vart løyst ved å blåse trykkluft inn gjennom slangen. Då fauk sjøgraset ut att. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Halsi Svart 4.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Flotte tips, takker for det. Når dere skriver eksosbendet, mener dere på toppen av motoren? der det går over i gummislangen? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 (redigert) Jepp. Saltvatnet har ein tendens til å legge att avleiringar der. Det skader uansett ikkje å skru det av for å sjekke status :-) Redigert 4.November.2012 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Halsi Svart 4.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Supert, takk for svar. Det er jo veldig lett tilgjengelig også, ikke til å tru :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.