Tampen Startet 6.November.2012 Link til dette innlegget Startet 6.November.2012 (redigert) Hei . Jeg har en Jeanneau Merry Fisher 645 hvor jeg tenker å montere ett fiskehjul- Problemet er at jeg ikke kan finne en god plass for braketten på båten uten å måtte skru i båten. Er det noen der ute som har gode tips ? Redigert 6.November.2012 av Tampen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Foe Svart 6.November.2012 Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 Du skulle hatt ei rekke i metall rundt. Da hadde det ikke vært et problem. Dette kan lages og det er også praktisk. Hadde en daycruiser før. Ville ikke skru i plasten. Jeg la da en 2' 4' imregnert planke tvers over båten i bakkant. Gjorde den fast med tau og boret hull i planken for hjulet. Satte også ei rulle i framkant for mindre friksjon til snøret. Dette fungerte godt og kunne lett monteres ut av båten når det ikke behøvdes. Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 6.November.2012 Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 Den båten har vel fiskestangholder på begge sidene? Hva med å feste fiskehjulet til en slags stang som du kan sette ned i holderen? Sitér dette innlegget Helge O Link to post
index Svart 6.November.2012 Link til dette innlegget Svart 6.November.2012 Hvorfor ikke skru det fast i båten da? Så lenge du plasserer det på et fornuftig sted så kommer det mest sannsynlig aldri til å bli fjernet igjen, og hull i båten som er i bruk er helt OK! Og om du mot formodning skulle finne på å fjerne det en gang, så gjør du skruehullene mer eller mindre usynlige med litt gelcoatsparkel.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.