stianius Startet 7.November.2012 Link til dette innlegget Startet 7.November.2012 Noen som har en "oppskrift" på hva jeg må gjøre iforbindelse med dette? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Kjør den 10-15 min i ferskvann, spray konserveringsolje inn i forgasseren til den stopper,( Eller er dette kun for to-takt??). Om du ikke gjør det, så ta ut tennpluggene og tøm litt motorolje inn i sylinderne, og tørne mototoren noen ganger. Smør alle kontakter og bevegelige deler med egnet olje/spray. Ta også av propellen og sett akselen inn med nytt vannbestandig grease, slik at den ikke setter seg fast i den greasen. Det var vel hurtigoppskriften:) Sitér dette innlegget Link to post
TG-cruiser Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Kjør den 10-15 min i ferskvann, spray konserveringsolje inn i forgasseren til den stopper,( Eller er dette kun for to-takt??). Om du ikke gjør det, så ta ut tennpluggene og tøm litt motorolje inn i sylinderne, og tørne mototoren noen ganger. Smør alle kontakter og bevegelige deler med egnet olje/spray. Ta også av propellen og sett akselen inn med nytt vannbestandig grease, slik at den ikke setter seg fast i den greasen. Og skifte motorolie + oliefilter. Skifte gearolien - se om der er tegn på vand i olien, hvis den er grå farvet. Checke / skifte zinkanoder( det gør jeg først inden søsætning) Smør toppen af akslen på startmotor. Tør af med klude og sprøjt motordele med spray og ledninger med siliconespray. Smør smørenipler med fedt. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Ups... Hvordan kunne jeg glemme oljene.. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Er 10-15 min nok til at termostat åpner og motor blir 100% ren for krystallisert salt og andre avleiringer? Synes det er greit å spandere en skvett ned korrosjon beskyttende frostvæske på en gammel motor da innvendig lakkslipp og tæring er et faktum på 4T motorer. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
stianius Svart 10.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 (redigert) I tillegg: Se over alle kontakter, elektriske jordingspunkter og sjekk registerremmen; Det er veldig enkelt, bare løft plastdekslet på toppen rett opp. Roter motoren og sjekk at remmen ikke er sprukken. Juster om nødvendig strammingen til våren. Skal være mulig å trykke inn remmen ca 1 cm. Drener forgasserne ve å skruut tappebolt eller skrue i flottør-huset, bare et par om dreininger er nødvendig. Ikke skru knallhardt igjen Lang komplett liste her: http://www.iboats.co..._your_boat.html http://www.iboats.com/basics/winterize_your_boat_2.html (Bensinstabilisering er mer nødvendig i USA der bensinen er av ymse kvalitet) Redigert 30.November.2012 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.