Kaisa2 Startet 2.Desember.2003 Del på Facebook Startet 2.Desember.2003 Jeg ligger ved siden av en diger stålbåt i vinterhavna (ja, ellers i året også). Er den min store anode eller tar "jonevandringsdyret" kål på mine søte små skips spiker først? (har gammel skøyte så det er nok å ta av). Jeg bare lurer.... Sitér dette innlegget Link to post
Tore_L Svart 4.Desember.2003 Del på Facebook Svart 4.Desember.2003 Hvis du har jordledning fra landstrømmen koplet til motor eller drev, påvirkes din båt galvanisk av ALLE de andre båtene i havna. Det spiller ingen rolle om den ligger rett ved siden av eller et annet sted! Jeg leste at er man usikker på dette med galvanisk tæring i båten, er det beste tipset å bare bruke landstrøm i kort tid av gangen. Sitér dette innlegget Link to post
aaa Svart 5.Desember.2003 Del på Facebook Svart 5.Desember.2003 Men skips spiker lider vel ikke under dette? De er jo ikke jordet. Derimot aksling og propell... Tror det finnes flere diskusjoner som berører dette her. Søk ivei. Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Er det noen som kan si meg hvor alle disse anodene skal sitte på et Bravo 2 drev, har kun funnet den som sitter på kavitasonsplaten https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3663/anoder.jpg Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Den store "hesteskoen" sitter bak oppå kavitasjonsplata og de to som er like sitter i endene på trimsylinderene Hilsen Cato Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Den store "hesteskoen" sitter bak oppå kavitasjonsplata og de to som er like sitter i endene på trimsylinderene Hilsen Cato <{POST_SNAPBACK}> Er det her du mener, ingen spor etter anode her, mulig den aldri har hvert montert Sitér dette innlegget Link to post
sirius Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Hei. Har samme drevet som deg på min Bayliner, der er det heller ikke spor etter anoden som ser ut som en "hestesko". Men jeg vet at den skal være der. Den er i hvert fall der på bravo 111 mvh Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
OdinIII Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Hei igjen ! Ja det er der pilen er jeg mener. Hilsen Cato Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Hei igjen ! Ja det er der pilen er jeg mener. Hilsen Cato <{POST_SNAPBACK}> Takk skal du ha, da borer jeg et par hull og skrur anoden fast Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.