-morten- Svart 16.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2024 Det ble en veldig fin sommer her i Trøndelag og på Møre! litt for dårlig til å dokumentere alle fine plassene. Da det tidvis krever litt av navigatør. Mot Smøla Hitra og Frøya er det enorm skjærgård, men hovedledene er bra merket. Det ble mange fine turer. Det beste er at her er det ikke er så stor båttetthet! alle er hyggelige og hjelpsomme og hilser på hverandre. Kvenvær på Hitra Kranaskjæret i Kristiansund Tustna Marøysundet,Røstøya Trondheimsleia, Hemnskjela Kvenvær, Hitra Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
navid Svart 16.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2024 Blinkskudd @-morten-... ...som hentet fra eventyret "bukkene bruse" Link to post
-morten- Svart 16.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2024 15 minutes ago, navid said: Blinkskudd @-morten-... ...som hentet fra eventyret "bukkene bruse" Ja litt av en natur på Møre! ikke mange dagene i året det er sånnt vær og så stille på sjøen utafor der! Blinkskuddet er tatt i 26knop ut av sidevinduet med en gammel Iphone Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Dalurfjall Svart 16.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2024 Jeg oppfyller ikke tittelen helt, men nesten. Båt, halvoverskya og varm oktoberdag. Men her forleden sprang den plutselig litt lekk, mistenker at den nye motorkassa har trutna og sprengt seg selv litt løs. Eller så har noen rakkere putta vannslangen oppi på gjørs. Men da var sesongen brått over. Jeg kommer til å savne å kunne hive 30 fot på båthenger og å strande den hvor som helst når jeg går over til moderne båt. En tilsvarende lang kjølbåt er jo ti ganger tyngre og et par knop tregere også. Men har milevis bedre soveplass. Ausa nok rundt 1 kubikk. Link to post
Roger jo Svart 16.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2024 Telemarks skjærgården. livet er herlig. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Havarita Svart 16.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2024 Vi som bor i skjærgårdparadiset, reiser ikke så langt. Men så ofte vi kan. Alle bilder fra Mandals skjærgård. En hemmelig perle.. Spegelaksen (2023) Ryvingen fyr Ryvingen fyr Åsgot, Mandal Link to post
-morten- Svart 17.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2024 Fine bilder Havarita! flott Askeladd! Har mange ganger tenkt på å transportere båten ned til sørlandet. Blir vel litt for mye styr med den båten jeg har nå! Kun vært på sørlamdet med MTB Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Havarita Svart 17.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2024 -morten- skrev for 6 timer siden: Fine bilder Havarita! flott Askeladd! Har mange ganger tenkt på å transportere båten ned til sørlandet. Blir vel litt for mye styr med den båten jeg har nå! Kun vært på sørlamdet med MTB Takk for det Morten. Jeg kan love deg at med MTB har du ikke opplevd de fineste perlene. C75 går vel på en litt voksen båt-tilhenger, men krever kanskje også en litt voksen bil å dra med også. Link to post
-morten- Svart 18.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2024 16 hours ago, Havarita said: Takk for det Morten. Jeg kan love deg at med MTB har du ikke opplevd de fineste perlene. C75 går vel på en litt voksen båt-tilhenger, men krever kanskje også en litt voksen bil å dra med også. Ja den kan i teorien draes ja, og er kun 255 bred, men har hverken bil eller henger for denne båten, og heller ikke førerkort over 3500kg. sånne hengere finnes det vel lite her i Trøndelag, og måtte leid bil opp og ned 60-70 mil. samt at båten trolig ville blitt veldig skitten og støvete. Får heller leie båt på sørlandet en gang.. Vi var jo innom mange av de kjendte stedene med MTB. og har gått Blindleia et par ganger! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Arne Henriksen Svart 21.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2024 Ikke sommer, men stemningsbilde. Lørdag kveld i nabolaget mitt. mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn