grawis Startet 9.November.2012 Del på Facebook Startet 9.November.2012 (redigert) Jeg må kjøpe inn en del seileklær, noen som kjenner til butikker som har salg på slikt for tida? Uansett hvor i landet. Redigert 9.November.2012 av grawis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 9.November.2012 Del på Facebook Svart 9.November.2012 Hei. Jeg kjøpte nettopp Regatta sine flytedrakter hos Maritim, 850 pr stk. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Henry Lloyd har lagerutsalg på Frysja i Oslo! Var der i går. Vet ikke om de også har det i dag. Tom Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 10.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2012 Henry Lloyd har lagerutsalg på Frysja i Oslo! Var der i går. Vet ikke om de også har det i dag. Tom Takk for tips! Hvor mye i rabatt? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Kjøpte f.eks en dunparkas som koster 4500; , og den betalte jeg 1495; for. Det er en raus rabatt. Så ikke spesifikt på seilklær, men de har jo det også. Husker ikke hva firmaets navn er, men ett eller annet med Sea...... Ligger ved siden av postkontoret på Frysja. Tom Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 10.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2012 Kjøpte f.eks en dunparkas som koster 4500; , og den betalte jeg 1495; for. Det er en raus rabatt. Så ikke spesifikt på seilklær, men de har jo det også. Husker ikke hva firmaets navn er, men ett eller annet med Sea...... Ligger ved siden av postkontoret på Frysja. Tom Hørtes ikke verst ut! Jeg er ikke så veldig godt kjent i Oslo. Når jeg søker etter postkontor på Frysja får jeg opp Tåsen, Bjølsen, Grefsen postkontorer... Har du koordinater? ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Når det gjelder innerlagene, ville jeg gått andre steder enn båtutstyrsforetninger. Her kan det være greit å huske at superundertøy er suverent SÅ LENGE MAN ER I BEVEGELSE. Skal der seiles, blir det ofte en god del stillestående øker da holder bare ull av svært god kvalitet, innerst. Når det gjelder ytterskallet, ser det ut som Tom Rør har snublet over et kupp. Husk at mange selger "seilklær", men ikke alt er like egnet. Har selv gode erfaringer med XM (imponerende kvalitet til en imponerende pris for klær som er lag for å settes på prøve). Har ikke sjekket om de er på tilbud nå. Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 10.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2012 Er forresten denne god nok for vinterseilas? http://www.henrilloydonline.com/web/product.php?prodID=822 Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 slike seiljakker er lagd for holde deg tørr, ikke varm. Så ved lav temperatur er du avhengig av godt med isolasjon under. Selv bruker jeg gjerne vanlig vintersportstøy (dunjakke + alpinbukse) hvis det er minusgrader (da er det uansett ikke aktuelt å bli våt. Om det er plussgrader, men regn bruker jeg gjerne slike seilklær. Flytedrakt er et veldig behagelig antrekk forutsatt at man ikke skal jobbe mye ombord. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Er forresten denne god nok for vinterseilas? Den er forholdsvis lett og tett. Litt kort og mangler de mest ekstreme justeringene/egenskapene. Dersom du ikke skal ut på det åpne havet i krevende vær gjennom vinteren, kan denne fungere helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 10.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2012 Den er forholdsvis lett og tett. Litt kort og mangler de mest ekstreme justeringene/egenskapene. Dersom du ikke skal ut på det åpne havet i krevende vær gjennom vinteren, kan denne fungere helt utmerket. Vi skal seile fra Oslo til Bergen i løpet av de neste to ukene... Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Enig med Framtia ang. flytedrakter. I vinterhalvåret seiler jeg mye mer i det enn i seilklærne. Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 10.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2012 Enig med Framtia ang. flytedrakter. I vinterhalvåret seiler jeg mye mer i det enn i seilklærne. Men blir ikke flytedraktene veldig lett våte? Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 10.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2012 Hvordan er denne i forhold til Henri Lloiden? Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Jeg bruker de samme klærene som jeg bruker om sommeren! Men underlaget har jeg anderledes. Jeg synes det er best med det gode gamle ullundertøyet. Det jeg kjøper er det som ungene sier klør. På Sparkjøp får man det billigst. Jeg varierer med flere lag av dette tynne ullundertøyet. utenpå bruker jeg devoll ull enten 400g eller 600g avhengig hvor kalt det er. Jeg bruker kun ull i tilegg til seildressen som er vann/vindtett/puster. Jeg har HH offshore bukse og Musto MPX Offshore jakke. Før dette hadde Jeantex bukse og jakke som jeg har slitt ut. jeg fikk ikke lov av min kone å bruke dette lengre men var utrolig slitesterkt. Jeg kjøpte det i 1998 og hev buksen i 2010 og jakken i år. Under Nyttårseilasen i Stavanger har det vært alt mulig med vær men jeg har holdt meg utrolig bra varm og variert tykkelsen på lagene med ull avhengig av funksjon ombord. er det ekstrmt kalt har jeg en ansiktsmaske og Slalombriller som fungerer bra. Men det er helst hvis jeg er rormann og må styre lus hele tiden uten å kan se vekk. Jeg har også min min jobb stort sett i Barenthavet hele året og der er det også ULL som gjelder! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Siden Swang har "flytteslag", kan det jo være noe å hente der på pris. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Varmeste innerlaget jeg har vært borti er en skikkelig vams for dykking. feks fra fue.no Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Varmeste innerlaget jeg har vært borti er en skikkelig vams for dykking. feks fra fue.no Tiltredes! Etter at jeg la bort dykkerutstyet, har jeg likevel benyttet vamsen i en rekke ulike situasjoner. Den holder i bitende kulde og vind på snaufjellet vintertid, og under lange økter til rors om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Kombinert med skikkelige neoprenhansker og neoprenhette Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Skal tro om jeg har en "Anna" liggende på lur. Var god å ha i 35 minus på MG- post med 2 timers rullering før fyringsvakt. Nå har jeg enda ikke fått seilet så mye i vinterkulda, men vindtett er vel pri 1, så microfiber, deretter ull, lag på lag, med god bevegelighet. Kommer derfor til å bruke samme klærene som jeg bruker på fjellet vinterstid. Skalljakke og skallbukse fra norrøna og bergans med stor bevegelighet og gode luftemuligheter ved fortidvis høy aktivitet. En beta liggeunderlag å sitte på for stump og rygg er nok bra. Her på Sunnmøre har vi vokst opp med feilvareutsalg på Devold... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.November.2012 Del på Facebook Svart 11.November.2012 Kombinert med skikkelige neoprenhansker og neoprenhette Fyren skal seile,ikke dykke(håper jeg) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.November.2012 Del på Facebook Svart 11.November.2012 Forskjellen er til tider marginell Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.November.2012 Del på Facebook Svart 11.November.2012 Ser den Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 11.November.2012 Del på Facebook Svart 11.November.2012 Jeg har brukt neopren på ben og hender hittil i høst. Man er jo våt på innsiden, men varm selv om det er kaldt. Kanskje ikke like genialt når det blir -15, muligens. Men det funker til dykking på vinteren så det bør funke i våt båt også dersom man ikke står helt stille. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Free Lillehammer Svart 11.November.2012 Del på Facebook Svart 11.November.2012 Jeg har brukt neopren på ben og hender hittil i høst. Man er jo våt på innsiden, men varm selv om det er kaldt. Kanskje ikke like genialt når det blir -15, muligens. Men det funker til dykking på vinteren så det bør funke i våt båt også dersom man ikke står helt stille. Neopren litt under 0 er helt greit og beskytter bra. Blir det veldig kaldt og surt, er neopren faktisk veldig kaldt. Når man dykker, er vannet aldri kaldere enn rett under 0. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.