Ole MP Startet 10.November.2012 Del på Facebook Startet 10.November.2012 Hei Er det noen som har erfaring med ombygging av Volvo diesel bilmotor, f.eks. 2,5D, slik at de kan brukes i båt? Jeg har et Volvo Penta AQ280 drev som jeg ønsker å benytte, og så har jeg diverse deler som kan brukes til kjølesystemet. (Varmeveksler, sjøvannspumpe, sjøvannsfilter, oljekjøler ++) Mangler eventuelt eksosmanifoil med vannkjøling. Er det brannsikkert og bruke "tørr-eksos", dvs. bruke eksisterende eksosmanifoil og bare ha et isolert rør ut? Noen som kan gi meg tips og råd om dette er mulig å gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Mener det blir bygd marinemanifold til transporter motorn.Mulig det er samme toppen som volvo. Sitér dette innlegget Link to post
Ole MP Svart 11.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2012 Noen som vet hvor dette eventuelt kan kjøpes? Sitér dette innlegget Link to post
MaxMekker_com Svart 11.November.2012 Del på Facebook Svart 11.November.2012 Etthvert mekanisk verksted med respekt for seg selv kan lage en manifoild, men pris er noe helt annet. Jeg har en manifoild til Opel 2.0S som passet på 270 drev, lagde den i 316L, hvis du kan bygge om portene selv hvis det ikke passer kan du få den rimelig. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 11.November.2012 Del på Facebook Svart 11.November.2012 Det er et firma i Gøteborg som leverer ombygnings sett til dieselmotorer (husker ikke navn) Når du sier 2.5L så tenker jeg på VW/ Audi motoren som Volvo benyttet opp i 2000 tallet. Denne kan du få mariniseringsett/ deler til,.. Hvis du tar en 2,4L D5244t 2005-2007 så er denne mekanisk 100% lik VP D3 Da er det bare og kle på marine utstyret. Jeg har hatt noe kontakt med en kar i sør for Stockholm som benyttet seg av to slike motorer i sin båt og selv marinesert disse med bilens ECU, funker bra det. SE: http://www.familjenlundell.se/ ligger også film på youtube. En annen det sto om i Praktisk båteie (svensk blad) har benyttet en 1.9L og fått bilhjernen tilpasset(fjernet startsperren) med meget godt resultat. Han benyttet manifoild fra nevnte firma i Gøteborg. 'SE: http://www.praktisktbatagande.se/artiklar/artiklar/20101014/bilmotor-i-baten-konvertera-en-bilmotor-till-batmotor Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 11.November.2012 Del på Facebook Svart 11.November.2012 familienlundell fikk jeg ikke opp på min pc, noen annen side?? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 11.November.2012 Del på Facebook Svart 11.November.2012 (redigert) hmmm det var lav aktivitet på siden hans (Simon Lundell) så det er mulig den er stengt. Men her har du filmene på youtube Dessverre så viser han ikke instalasjonene på disse filmene bare hvordan båten går. Redigert 11.November.2012 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.