JoachimogMalene Startet 10.November.2012 Link til dette innlegget Startet 10.November.2012 http://www.agderposten.no/nyheter/har-norges-fineste-bat-1.7637165 Flott denne her. Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
fluefiskeren Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Fantastisk, og fullt forjtjent, med all respekt for de andre bidragsyterne. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Den var flott ja Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bearded Beast Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Jøje meg for en bastard. Er det trebåt laget for å sjå ut som plastbåt eller er det plastbåt i tre? Dette var i mine øyne svært lite heldig Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Da er vi i gang - kjør debatt! Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Sikkert flott for de som liker den type båt og utseende på denne båten, men når kåringen har et utvalg av 54 båter, så blir det vel litt "sært" å kalle det Norges finest båt. Det er jo ikke akkurat slik at jeg kan kalle min for Norges eldste båt bare fordi 9 andre tilfeldig utvalgte båter i min havn er nyere. Det er en syk trend vi er inne i når det gjelder hvor fritt man kan påberope seg titler og priser. Hva betyr feks "Best i Test" i en annonse? Da trenger du egentlig bare å teste to forskjellige ting og finne ut at feks et vaffeljærn er flinkere til å steke vafler enn en brødrister. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
RSL Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Da er vi i gang - kjør debatt! Hva annet skal man gjøre sånn midthøsters når det er 7 mndr og 13 dager til St.Hans. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Bør vell være mulig å gir Kårfinn annerkjennelse for prestasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Han ble liggende på siden av meg på Merdø i sommer, den båten er blank. Kunne ikke se noe feil i lakken noe sted. Så det arbeidet han har lagt ned i denne båten er nesten utrolig. Det var jo en ganske seriøs kåring i Redningsselkapet. Og det var fritt å sende inn så mange båter som en ville.. Så for meg er det en grei kåring. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mulligan Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Norges absolutt fineste båt. Norwegian Grand Piano. Birger Kulmann design. Ser ut som en trebåt, men det stopper der. Tror det er han med den gule Hawaiiskjorta som eier den idag. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 (redigert) Misforstå meg ikkje , alle detaljer og alt arbeide er nok upåklagelig og vel så det. Men helheten ser ikkje ut som hverken fugl eller fisk. Å balansere gammelt og nytt er en finbalansegang. Det kan bli griseflott eller det kan ende opp med noe som ser ut som det er designet i Kina. Litt som den japanske gamle klassikeren med å korsfeste julenissen Redigert 10.November.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Nå har de fjernet stemmetallene, men når jeg var inne på konkurransen dagen før den avsluttet hadde vinnerbåten ~230 stemmer, båt nr 2 (Alexandra) hadde 170 stemmer. Langt de fleste bidragene hadde 1 stemme, noen få hadde sågar 0 stemmer (mao de som hadde lagt ut båtene hadde ikke stemt på dem selv en gang). Så om jeg ville kalt konkurransen noen suksess fra NSSR er jeg litt usikker på. Dette kunne de ha gjort ganske mye mer ut av; noe som hadde gjort det morsommere både for de som nominerte båter og for de som stemte. Kanskje NSSR kunne tatt seg bryet med å ha noen skikkelige premier også. Personlig hadde jeg vel ikke vinnerbåten som favoritt, selv om arbeidet som er nedlagt fortjener all ære og skryt. Linjemessig?? Nja.. Jeg syntes vel det var penere båter med i konkurransen. Og jeg syntes det er mange fantastisk vakre båter som ikke var nominert en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 At mannen er en god håndverker og båten er plettfritt laget, og skinner som en diamant er jo en ting. Båten er vel så strøken som overhode mulig. Linjene derimot er vel mere smak og behag. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Euklid Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Lå i Lillesand med en lei feber noen dager i sommer, en av få adspredelser mellom febertoktene var turer på brygga for å kikke på båter, deriblant en stor seilbåt i skinnende tre som het Solitaire. Har dessverre ikke bilder av denne, men det er uten tvil noe av det flotteste jeg har sett på sjøen. Jeg kan skjønne fascinasjonen for vinnerbåten, håndverket er det lite å si på, men det blir litt for mye stilkræsj for min del. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Ingen tvil om at det er en fin båt. Men etter å ha sett bilder av den i diverse reportasjer i landets båtblader syns jeg det er litt for dominerende med samme farge overalt i båten, kunne kanskje gjort seg med litt lysere treverk innvendig, men kanskje det hadde krasjet litt med sammensetningen Men som sagt, finishen er upåklagelig. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Jeg synes den var stygg. Det er min mening:) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Fint håndverk, designet var mindre vellykka. Har sett mange båter som ser bedre ut enn denne. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Skudenes Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Smak og behag..........men flott håndverk er den. Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Dalton Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Kan strekke meg til å anerkjenne godt håndtverk. Design og linjer er i mine øyne regelrett vulgært og mindre pent. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Astor Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 At det ble en motorbåt forundrer meg ikke men den som vant er sikkert en flott båt men Norges finerste båt er den i mine øyne ikke. La oss håpe at bildet i avisen ikke rettferdigjør vinnerbåten. Det var mange fine kandidater til denne tittelen. Personlig liker jeg mer tradisjonelle linjer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
valvolainen Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Savner vel noen flere bilder. Skal like å se hvordan norges fineste båt ser ut innvendig. Var forøvrig inne å kikket på båtene hos nssr, og når det ligger dracoer der, moods of norway båten, osv så er ihvertfall ikke mine kriterier for å kunne si om noe er norges fineste innfridd. Ble litt for useriøst føler jeg, da det heller ikke er flere bilder. Hvordan kåre norges fineste av noe som helst med et profilbilde? Da hadde jo tilogmed sjekta mi blitt fin... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Her er flere bilder: http://www.baatsans.no/artikler/721 Ikke helt min "cup of tea", men det ser ut som veldig bra håndtverk. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Euklid Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Ifølge artikkelen er den CE-merket i kategori A, er ikke det ganske bemerkelsesverdig for en hjemmebygget motorbåt på 34 fot? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Den ser ut til å være grei å vedlikeholde Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Utrolig flott jobb han har lagt ned! Passer ikke min smak, men så er båten heller ikke min. Han har nok bygget den akkurat slik han ønsket seg den selv, og det er jo det som teller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.