Jump to content

Norges fineste båt.

JoachimogMalene

Recommended Posts

Sikkert flott for de som liker den type båt og utseende på denne båten, men når kåringen har et utvalg av 54 båter, så blir det vel litt "sært" å kalle det Norges finest båt.

Det er jo ikke akkurat slik at jeg kan kalle min for Norges eldste båt bare fordi 9 andre tilfeldig utvalgte båter i min havn er nyere.

Det er en syk trend vi er inne i når det gjelder hvor fritt man kan påberope seg titler og priser.

Hva betyr feks "Best i Test" i en annonse? Da trenger du egentlig bare å teste to forskjellige ting og finne ut at feks et vaffeljærn er flinkere til å steke vafler enn en brødrister.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Han ble liggende på siden av meg på Merdø i sommer, den båten er blank. Kunne ikke se noe feil i lakken noe sted. Så det arbeidet han har lagt ned i denne båten er nesten utrolig. Det var jo en ganske seriøs kåring i Redningsselkapet. Og det var fritt å sende inn så mange båter som en ville.. Så for meg er det en grei kåring.

Endelig ble det Bobåt

Misforstå meg ikkje , alle detaljer og alt arbeide er nok upåklagelig og vel så det. Men helheten ser ikkje ut som hverken fugl eller fisk. Å balansere gammelt og nytt er en finbalansegang. Det kan bli griseflott eller det kan ende opp med noe som ser ut som det er designet i Kina. Litt som den japanske gamle klassikeren med å korsfeste julenissen

Redigert av Plutonium (see edit history)

Nå har de fjernet stemmetallene, men når jeg var inne på konkurransen dagen før den avsluttet hadde vinnerbåten ~230 stemmer, båt nr 2 (Alexandra) hadde 170 stemmer. Langt de fleste bidragene hadde 1 stemme, noen få hadde sågar 0 stemmer (mao de som hadde lagt ut båtene hadde ikke stemt på dem selv en gang). Så om jeg ville kalt konkurransen noen suksess fra NSSR er jeg litt usikker på. Dette kunne de ha gjort ganske mye mer ut av; noe som hadde gjort det morsommere både for de som nominerte båter og for de som stemte. Kanskje NSSR kunne tatt seg bryet med å ha noen skikkelige premier også.

Personlig hadde jeg vel ikke vinnerbåten som favoritt, selv om arbeidet som er nedlagt fortjener all ære og skryt. Linjemessig?? Nja.. Jeg syntes vel det var penere båter med i konkurransen. Og jeg syntes det er mange fantastisk vakre båter som ikke var nominert en gang.

Lå i Lillesand med en lei feber noen dager i sommer, en av få adspredelser mellom febertoktene var turer på brygga for å kikke på båter, deriblant en stor seilbåt i skinnende tre som het Solitaire. Har dessverre ikke bilder av denne, men det er uten tvil noe av det flotteste jeg har sett på sjøen.

Jeg kan skjønne fascinasjonen for vinnerbåten, håndverket er det lite å si på, men det blir litt for mye stilkræsj for min del.

Savner vel noen flere bilder. Skal like å se hvordan norges fineste båt ser ut innvendig. Var forøvrig inne å kikket på båtene hos nssr, og når det ligger dracoer der, moods of norway båten, osv så er ihvertfall ikke mine kriterier for å kunne si om noe er norges fineste innfridd.

Ble litt for useriøst føler jeg, da det heller ikke er flere bilder. Hvordan kåre norges fineste av noe som helst med et profilbilde? Da hadde jo tilogmed sjekta mi blitt fin...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...