Ricardo Seiboth Svart 30.September.2016 Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Vi har denne i toppen, fra Lopolight. Om jeg fersto riktig er denne ikkje godkjent siden denn har hvite led nedenfor så ikkje godkjent som topplanterne? + din koster jo 3000-4000kr,- hehe Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Den nederste er ankerlyset. Over sitter Tricolor, (som ikke er tent på bildet). Skal være typegodkjent for hele verden. Prisen er nok i overkant av 6000 kr. http://www.lopolight.com/products/productdetails.aspx?item=200-007S Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Om jeg fersto riktig er denne ikkje godkjent siden denn har hvite led nedenfor så ikkje godkjent som topplanterne? ............. Den nederste er ankerlyset......... du kan bruke den nederste (ankerlyset) som topplanterne(motorlanterne) i kombinasjon med rød/grønn i pulpit men da må du ha en bryter på den normale akterlanternen (i annet fall blir det 2 akterlanterner) da har du en godkjent lanterneføring for båter mindre enn 12m den lanterneføringen er ganske praktisk ved motorseiling, for da lyser ikke motorlanternen opp genuan! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
offpist Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Bra tips. Kjøpte med tricolor mest fordi den bruker lite strøm når vi seiler langt. Og den vises godt i høye bølger. (Vi seiler ARC i år). Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Har noken erfaring med LED-lanternene fra biltema? Ikke led lanterne men 2 stk led kabinlys. Den ene blåste ut hovedsikringen hver gang jeg slo den på og den andre slo seg av og på helt tilfeldig. Søppel. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Ikke led lanterne men 2 stk led kabinlys. Den ene blåste ut hovedsikringen hver gang jeg slo den på og den andre slo seg av og på helt tilfeldig. Søppel. Vil tro kabinlys og lanterner er relativt ulike produkter :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ricardo Seiboth Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Hei igjen ser det blei litt misferstårelse 3000-4000kr,- er priser fra ebay ;) lopolight er also godkjent for heile verden er Supernova også det? I tillegg meinte jeg topplantere skulle været oppforbi grønn og rød lanterne. Ser man also på Lopolight blir det jo feil da rød og grønn holder seg oppforbi topplanterne. Var noen som skreiv det litt lenger oppe at topplanterne skulle været 1 meter opp forbi rød og grønn lanterne. Viss Supernova Combi er type godkjent for norske farvann er det vel bare å handle inn. Meine også at det er alrede opplagt egen bryter system til skille fra topplanterne pg det andre 3 lanterner. (rød, grønn og akter lanterne) Ser hos norske selger er noen Lanterner Rina Godkjent er det navnet for godkjenning i norske farvann? :) Takk så mye! :) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 For bruk i mørke med motor kan du ikke bruke trikolor i toppen. Da må babord/styrbord-lanterne sitte lavere ned; foran på masta, eller i pulpit. Ankerlanterna oppe i toppen kan da brukes som kombinert topplanterne (forover) og akterlanterne. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
offpist Svart 1.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2016 Hei igjen ser det blei litt misferstårelse 3000-4000kr,- er priser fra ebay ;) Billigste på eBay er 5200 kr pluss mva og frakt. (200-207S). For bruk i mørke med motor kan du ikke bruke trikolor i toppen. Takk, jeg veit. Kun ment for seil.. Sitér dette innlegget Link to post
Ricardo Seiboth Svart 2.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2016 Takker så mye for enkel og rask svar! :) Sitér dette innlegget Link to post
HerrPedersen Svart 4.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2016 (redigert) Er dette vanskelig ? Under seil, sidelanterner og akterlanterne, for motor en topplanterne i tillegg. Superduperkjempenkelt. Redigert 4.Oktober.2016 av HerrPedersen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.