Jump to content

ferdigstilling av powerbåt


martinkvamme

Recommended Posts

Det er en nybygget 8,2 mpi motor som står i en renovert el diablo,

Det som står igjen noen få ledninger,montere oljekjølere,koble slanger inn og ut av exos,samt slanger til servopumpe

og sikkert en del andre ting som er glemt:)

Men det er for det meste små ting men det tar tid, mener det er likegreit at noen som kjenner til dette gjør det..

 

Eg kan vere villig til og sende båten til eventuelle som har verksted.

Men har og verksted her og transport på 32" er jo noe kostnad med..

Problemet her er at eg kjenner ingen i nærområdet som har peiling på dette!

 

ring evt til 9757 2887 så kan eg utdype det mer..

Link to post

Det er et mercruiser trx drev som står på nå...det skal vere bra,men litt tæringer har det blitt...

Mener det er fornuftig og prøve med dette før eg evt kjøper et nytt overflate drev..

Men eg vil benytte mest mulig av det som står i båten selfølgelig?? ser ingen vits i og bytte ut noe som er der fra før så lenge det virker som det skal?

Men uten om det så har eg inget budsjett,Skal få båten til og fungere...

Redigert av martinkvamme (see edit history)
Link to post

TRX er nytt for meg, du er sikker på at det ikke er et XR drev av et eller annet slag, slik som MerCruiser Bravo (one eller three) XR osv.

 

En ting er å kunne skru litt, men det er fort vekk en del mer jobb å få en demontert MPI motor opp å gå igjen, selv om mange av kontaktene er plug & play.

Jeg ville tro at du sannsynligvis trenger noen som har skrudd på slikt før, og med det mener jeg en MerCruiser mekaniker, og ikke bare en hobbyskrue som reparert på sekstitalls Chevrolet i låven e.l.

 

Jeg ville også tro at du trenger et scantool for å få satt opp alt igjen og testkjørt dette, og da kan du nok ringe nærmeste Merc verksted eller se om du kan finne noen som jobber på et slikt verksted til å hjelpe deg.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post

Det er nok TRS drev han mener. 1:50

 

lit info. det er lit spessielt

 

TRS / TR Drives

Lots of TRS drives are still operating out there!

They are very large and very tough. The main draw-back of the TRS drive was that it needed a transmission as no shifting occured in the drive itself.

Newer and faster boats needed less weight and more room so the TRS has been discontinued by Mercury Marine and it's market replacement is the Bravo series.

The TRS initially was mated to Mercury Marines TRS transmission. This was Mercury's own design which used some Ford inner parts. The tranny had an internal oil cooler and an aluminum housing.

Mercury then changed to the Borg Warner Transmission which required that the TRS Drive input shaft be a splined male shaft instead of the older, hollow female splined shaft.

When ordering TRS stuff, make sure you specify what tranny set-up you have.

The TR drive used the same upper driveshaft housing as the TRS but it's lower housing and propshaft were much larger for larger props.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...