Nysv1 Svart 13.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Oi, den så jo lekker ut! Trist at den ble hugget. Morsom historie og artige båter Sitér dette innlegget Link to post
t525057 Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Nesten fælt å hugge en så flott båt?! Den ser iværtfall flott ut på avstand ;-). Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 For de med interesse for hvordan båtene var brukte. Vi hadde også en slik i vår ungdom, men eg husker ikke detaljene. Ellers starta eg min karriere på sjøen som lettbåtroer, men det var etter denne tiden. I dag sitter man med en fjernkontroll og kjenner pengene strømme på land. Kvaliteten på fisken har også blitt bedre merkelig nok. http://www.sffarkiv.no/MediaDB/Player/Default.aspx?id=718 Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 13.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Det var gøy å se! Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Dorryene ble brukt opp til i første halvdel av 60 åra.Da byttet de den ut med Rapp Blokk eller Triplex rull.(sparte ca 20 mann) Brukt i Storsildfiske på Møre og Islandsfiske(et blodslit) Dorryen hadde en Marna 24-32 hk bensinmotor som standard.De hang i davider med nota rundt hekken og halve nota i vær båt. Det var et spill som var koblet til kraftutak i fronten på Marnaen (bråkte noe jævli) når de tok inn slakken på snurpelina. Båtene ble solgt ut til de som ville bygge de om, for 3-6000 kr. De var fantastiske sjøbåter,men jeg savner de ikke som arbeidsplass. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Nesten fælt å hugge en så flott båt?! Den ser iværtfall flott ut på avstand ;-). Ja, den var pen, men ganske morken i undervannsskroget.... og det var verre en vi trodde, det fant vi ut når vi hugde. Men alt av verdi er tatt vare på, Hver eneste lille bit av mahogny ligger i hylla (dersom det ikke er brukt opp til en av de andre båtene allerede). Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Nysv1 Svart 18.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2012 Den står på en grisesolid spesialbygd opplagshenger som forrige eier (jobber på trailermontasje Sokna) bygde til denna båten. Tror den kan overtaes mot fjerning av hele greiene.. Har vært og sett på båten. Hengeren var omtrent tilsvarende den vi har, så tror ikke det er vært jobben med å hugge båten for å få den. Men så endel annet nips vi kunne tenke oss, hvis det var slik at vi fikk lov til å plukke litt? Og vet du forresten noe om tilstand på motor/gear? Og evt om dette også er noe som skal gis bort? Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 18.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2012 Har ikke skjedd allverdens her i helga, men har fått beiset og slipt en plate til Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 18.November.2012 Link til dette innlegget Svart 18.November.2012 Heisann! Nu er den gitt bort til ny eier med gode intensjoner.. Har snakket med ham og gitt frist for fjerning innen kommende uke så for vi se da Kan ta en prat om så ikke skjer Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 18.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2012 Aha, ja. Så den skal få nytt liv? Det er jo isåfall mye bedre Så ut til at det har vært en ganske staselig dorry en gang i tiden Men dersom den ikke blir fjernet så er vi ihvertfall interessert i litt småtteri Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 2.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Går ikke så fort her, men har fått demontert resten av innredningen i dag, og pakket inn båten for vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Hehe, enda senere ute ?? var det ikke bilen min jeg så i bakgrund på ett av bildene.....???? Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 2.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Hehe :) Bedre sent enn aldri! Fikk den ihvertfall opp før isen la seg Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Er d is på Randsf. å fyyyyy. f........ SYDOVER. Var ikke d jeg mente me sent opptak, sorry..... Var i R.vika på no jobber. Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 2.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Jau, ligger is inne i båthavna ihvertfall ;) Vi krysser fingra for en kort vinter. Eller, litt lengde må det bli på den, om jeg skal rekke å pusse opp all båtinnredninga jeg nå har stående i kjelleren Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Tja, har hatt flere inredninger der, og andre steder. Og vinter`n den...... Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 4.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2012 (redigert) Da har jeg kommet litt videre, fikk malt "nater" på ei plate til i går, og begynner å få et inntrykk av hvordan det kommer til å se ut :) Redigert 4.Desember.2012 av Nysv1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 4.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2012 Skal bli spennende å følge denne utover vinteren!! Ser flott ut. Lykke til med prosjektet. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Nysv1 Svart 4.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2012 Takktakk! :) Spennende for min del også, da dette er mitt første prosjekt. Mye nyttig hjelp og inspirasjon å finne her på forumet! Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 4.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2012 " Liker " Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Begynner å nærme seg ønsket finish nå! Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 12.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2013 (redigert) Her har det ikke skjedd så mye i det siste, men har fått de nye knappene til den nye styrekonsollen. Siden den nye styrekonsollen ikke engang er påbegynt, måtte jeg lage et lite testpanel for å få et inntrykk av hvordan dette kommer til å se ut. Det endte opp slik: Knappene lyser når de er aktivert, slik: Jeg har også planer om å bestille nye instrumenter, og har sett at man får slike sett på ebay til omkring 1.500,- for 5-6 instrumenter. Er det noen i norge som leverer slikt til denne prisen? Redigert 12.Januar.2013 av Nysv1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 13.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2013 Tøøft ! Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 13.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2013 Hvor har du kjøpt bryterne dine? Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 13.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2013 De har jeg kjøpt på ebay. Prøv å søke på "angel eye button" :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.