t525057 Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Kjempejobb! Du er flink! Gleder meg til å se skuta til sommeren :-) Hilsen "Kong Haud" ;-) Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Du skrev at du lager dørk i eik? For meg ser det ut som bøk? Men fint blir det uansett! Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Jeg er faktisk ikke sikker på hva slags tresort dette er, men jeg vet at stavene stammer fra en tommestokkfabrikk. Såvidt jeg veit blir en del tommestokker laget av glassbjørk, så kan jo tenkes at det er det. Takk takk "kong haud" :) Det begynner å skje endel i gamlesnekka di også, har jeg fått med meg :) Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 15.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 (redigert) Jeg har visst helt glemt å følge opp denne tråden, men båten ble "ferdig" og her kommer noen bilder fra 2013-sesongen på Randsfjorden: Redigert 15.Januar.2014 av Nysv1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
MaSa Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Flott båt , pent arbeid! Virkelig imponert av evnene og energien flere har :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
puddingen Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Fin skute Åsså skikkelig " basser " Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Flott arbeid Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 23.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 På'n igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 I dag har båten endelig fått ny fenderlist :) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Kjempeflott. Gøy å se at noen tar vare på disse klassikerne Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 30.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Nå begynner det å nærme seg godkjent finish på interiøret! :) Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 (redigert) I går fikk vi prøvemontert ny dørk i merantifinèr. Skal selvfølgelig beises mørk og lakkeres :) Redigert 7.Mai.2014 av Nysv1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alexo Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Dette blir vakkert! Stå på Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 8.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Klarte å brekke adapteren til avløpslangen på dassen i dag. Da er 3D-printeren kjekk å ha! :) Sitér dette innlegget Link to post
Kristina III Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Dette var tøft. Hvor lang tid bruker printeren på å lage en slik del? Ca kostnader materiale? Holdbarhet? Modell printer? Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 På middels kvalitet tar det litt i overkant av en time. Plasttypen jeg bruker heter PLA (polylactic acid) som er en biologisk nedbrytbar plast basert på maisstivelse. Men man kan også printe med andre materialer som feks ABS plast og nylon. Materialkost på en del som dette vil ligge i underkant av 10 kr med PLA. Også går det jo med litt tid til modellering på forhånd. Jeg har en Ultimaker-maskin. Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Hmm... Biologisk nedbrytbar plast i kontakt med urin og avføring? Det kan vel ikke holde lenge. Jeg vet at PLA bl.a. benyttes til implantater i kroppen som skal nedbrytes når de har gjort jobben sin. Noe som tar 1/2-2 år. Ville nok gått for en annen plasttype ja. Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Overflatebehandler alle flater med epoxy eller silikon, så går det fint :) evt kan man lage støpeform av printet del, og støpe i egnet materiale. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Wow. Helt konge. Hvor store deler kan du printe ut med denne? Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 21 x 21 x 20,5 cm :) Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Har også printet nye og forsterkede kalesjestangfester, siden de originale hadde en tendens til å knekke :) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Kjente plutselig at jeg hadde lyst på en slik printer. Men de koster vel fletta vil jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Får vel en ultimaker til norge for rundt 20.000,- inkl frakt, moms og toll. Men dersom man har lyst til å teste ut litt først så er den nye m3D-printeren kanskje et alternativ. Den er iallefall latterlig billig! Ta en titt på http://themicro3d.com/ :) Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 I dag har vi fått printet emblemer til båten. Disse skal overflatebehandles for en finere finish. Prøver 2 forskjellige størrelser for å se hva som passer på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.