Jump to content

Kjøpe garmin 720s nå eller kommer det en ny versjon?

Kotnes

Recommended Posts

i denne brangsjen kommer det vel nytt hele tiden.. sånn er det jo med all elektronikk utviklingen har jo vert enorm de siste 10-15 åra! noen vil vel si at teknologien har stagnert lit nå, men det er jo stadig flere fungsjoner som kommer til wifi og kompatibelhet osv... større og bedre skjermer..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

With the ‘xs’ series, Garmin has not only included the newly redesigned, highly acclaimed HD-ID sonar technology but they’ve also included built-in Spread-Spectrum CHIRP sonar capability. When used with a compatible CHIRP transducer, the combination devices can display crystal-clear sonar images to help find the next hidden fishing spot, ship wreckage or diving location. With Garmin’s Spread-Spectrum technology, not only will boaters see target separation and resolution at extraordinary depths, but they can dial into specific frequencies to target certain species of sport fish. Bottom contours are also more visible and signal noise can be suppressed at greater depths to provide a more timely interpretation of what’s below for safer navigation and better fishing.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Håper det. Var så dum og sende med 720en jeg hadde med båten jeg solgte.

Synes det var en grei plotter å bruke.

Har prøvd div andre merker men ender alltid opp med garmin igjen.

Liker at båten ligger i bunn på skjermen og ikke midt på som endel andre plottere har.

Vet at på noen av de nye kan dette justeres.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Med det samme man har kjøpt noe, kommer det en oppfølger eller en konkurrent med noe som er enda litt større, bedre, raskere. Det gjelder biler, båter, kameraer, navigatorer, programvare, younameit... Det er bare å handle og akseptere at det blir sånn.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Håper det. Var så dum og sende med 720en jeg hadde med båten jeg solgte.

Synes det var en grei plotter å bruke.

Har prøvd div andre merker men ender alltid opp med garmin igjen.

Liker at båten ligger i bunn på skjermen og ikke midt på som endel andre plottere har.

Vet at på noen av de nye kan dette justeres.

Det finnes sikkert bedre plottere enn Garmin, men dem er jo utrolig enkle og greie i bruk! Jeg synes brukeregenskaper teller ganske mye ihvertfall. jeg rekner med at når jeg kjøper lit større båt etterhvert så følger det nok ikke med den plotteren jeg har lyst på og kansje er den som er bra nå utdatert om 5 år!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

hei Gnisten

Båten ligger ikke helt i bunnen av skjermen men langt under midten så du har vell ca 30% av kartet bak deg og de resterende 70% foran deg. Sånn har alle garminplottere jeg har hatt vært av seg selv. Ingen innstilling på det så langt jeg vet.

På andre plottere har båten ligget omtrent midt på skjermen og man har vel ikke bruk for så mye kartvisning bak seg mener jeg da.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...