Kotnes Startet 13.November.2012 Link til dette innlegget Startet 13.November.2012 Skal kjøpe garmin 720s men fikk høre(jungeltelegrafen) at garmin kommer med en ny type 720s etter nyttår. Noen som vet om dette er tilfelle og isåfall hvilke forandringer kan det være på den nye utgaven. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
pipp Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Det kommer alltid en ny snart. Kjøp når du har behov. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 i denne brangsjen kommer det vel nytt hele tiden.. sånn er det jo med all elektronikk utviklingen har jo vert enorm de siste 10-15 åra! noen vil vel si at teknologien har stagnert lit nå, men det er jo stadig flere fungsjoner som kommer til wifi og kompatibelhet osv... større og bedre skjermer.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Framtia Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Ville ventet litt: http://www.panbo.com/archives/2012/11/new_garmin_gpsmap_741sx_741_etc_signs_of_whats_to_come.html Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kotnes Svart 13.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Var inne og titta på den nye 741 men den hadde ikke ekkoloddfunksjon og det vil jeg ha. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Framtia Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 With the ‘xs’ series, Garmin has not only included the newly redesigned, highly acclaimed HD-ID sonar technology but they’ve also included built-in Spread-Spectrum CHIRP sonar capability. When used with a compatible CHIRP transducer, the combination devices can display crystal-clear sonar images to help find the next hidden fishing spot, ship wreckage or diving location. With Garmin’s Spread-Spectrum technology, not only will boaters see target separation and resolution at extraordinary depths, but they can dial into specific frequencies to target certain species of sport fish. Bottom contours are also more visible and signal noise can be suppressed at greater depths to provide a more timely interpretation of what’s below for safer navigation and better fishing. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kotnes Svart 13.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Takk Framtia. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Nidelv 1874 Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 With Garmin’s Spread-Spectrum technology, not only will boaters see target separation and resolution at extraordinary depths, but they can dial into specific frequencies to target certain species of sport fish. Dette blir jo den nye "må ha" båttingen, tenk å bare taste inn f.eks. torsk, 5.3 kilo eller sjøørret 7,2 kilo! Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Europamodellen med CHIRP ekkolodd heter GPSMAP721xs, finnes også en modell med en enklere ekkolodd som heter echoMAP 70s. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 http://www.batmagasinet.no/artikkel/endelig-multitouch Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 14.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 (redigert) Blir stiv pris på den nye 721xs synes jeg. 1549 euro pluss moms. Ingen her som skal selge en garminplotter da? Alt av interesse men større enn 5" Redigert 14.November.2012 av Kotnes (see edit history) Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Honduras Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Er det ikke Lowrance HDS-7 som "regjerer" i 7" markedet for tiden... ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Framtia Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Kotnes: Det kommer sikkert gode tilbud på 720 nå som denne nye serien lanseres... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kotnes Svart 14.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Håper det. Var så dum og sende med 720en jeg hadde med båten jeg solgte. Synes det var en grei plotter å bruke. Har prøvd div andre merker men ender alltid opp med garmin igjen. Liker at båten ligger i bunn på skjermen og ikke midt på som endel andre plottere har. Vet at på noen av de nye kan dette justeres. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Salt Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Med det samme man har kjøpt noe, kommer det en oppfølger eller en konkurrent med noe som er enda litt større, bedre, raskere. Det gjelder biler, båter, kameraer, navigatorer, programvare, younameit... Det er bare å handle og akseptere at det blir sånn. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Kotnes Svart 14.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Lenge til våren da så en får se hva som dukker opp. Er det andre plottere som har det autoguidesystemet. Liker det selv om jeg ikke følger det slavisk for det har en tendens til å gjøre turen ganske lang da det tar enkleste vei men en viss peiling får man jo. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
-morten- Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Håper det. Var så dum og sende med 720en jeg hadde med båten jeg solgte. Synes det var en grei plotter å bruke. Har prøvd div andre merker men ender alltid opp med garmin igjen. Liker at båten ligger i bunn på skjermen og ikke midt på som endel andre plottere har. Vet at på noen av de nye kan dette justeres. Det finnes sikkert bedre plottere enn Garmin, men dem er jo utrolig enkle og greie i bruk! Jeg synes brukeregenskaper teller ganske mye ihvertfall. jeg rekner med at når jeg kjøper lit større båt etterhvert så følger det nok ikke med den plotteren jeg har lyst på og kansje er den som er bra nå utdatert om 5 år! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kotnes Svart 14.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 (redigert) Enig med deg -Morten- Behøver ikke lese bruksanvisningen på garminplottere. Veldig enkle i bruk. Redigert 14.November.2012 av Kotnes (see edit history) Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
SeaSC Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Gleder oss til Julebord ombord i den flotte nye båten dere har kjøpt vi Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 14.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 (redigert) Kartplottergave mottas med takk SeaSC Redigert 14.November.2012 av Kotnes (see edit history) Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Gnisten Svart 15.November.2012 Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 ......Liker at båten ligger i bunn på skjermen og ikke midt på som endel andre plottere har. Vet at på noen av de nye kan dette justeres. Hei Kotnes. Har selv en 720s, men har ikke klart finne denne funksjonaliteten. Hvilken årsmodell hadde du? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Kotnes Svart 15.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 hei Gnisten Båten ligger ikke helt i bunnen av skjermen men langt under midten så du har vell ca 30% av kartet bak deg og de resterende 70% foran deg. Sånn har alle garminplottere jeg har hatt vært av seg selv. Ingen innstilling på det så langt jeg vet. På andre plottere har båten ligget omtrent midt på skjermen og man har vel ikke bruk for så mye kartvisning bak seg mener jeg da. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.