Knappern Svart 30.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Det lekker ingen steder når jeg pumper hvertfall. Byttet slange fra tank siden den var biltema og lakk i begge ender. Kjøpte til evinrude og nå er alt tett. Hvordan får man sjekket tenningstidspunkt? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Audiquattro Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Du er sikker på at forgasserne er HELT rene. Gammel bensin lager et skikkelig "vokslag" inne i forgasseren. Må være nøye med å få ut all dritt. Workshop manualen til motoren din ligger på pi@@@@bay. Den har sikkert nyttig info. På forgasserne må du være sikker på at venturi-rørene er helt åpne. Samme gjelder nåle-ventilene til tomgangs- og høyfartsdysene. Skjekk også matingen fra bensinpumpen. Koble fra slangen før forgasseren og kjør motoren på starteren. Da skal det komme rikelig med bensin. Litt usikker på hva slags bensinpumpe som sitter på din motor. Jeg har selv en 20 Hk Yamaha med forgasser. Den har en såkalt diaphragm pumpe. Mulig det kalles membranpumpe på norsk. På gamle pumper kan det være lurt å bytte membran. Skjekk link: http://www.practicalmachinist.com/vb/general/ot-looking-material-fuel-pump-diaphragm-222296/ Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 30.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Takk for svar. Var innom Oslo marineservice og dem sa også at jeg burde gå over forgasserene igjen. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
andersm Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 (redigert) Kjøp deg et forgasserkit, f.eks. fra http://www.ravns-garage.com/ og kjør en 'rebuild', les mer om det her http://www.sailingonthecheap.com/2012/04/20/how-to-rebuild-a-carbureto/. Det er ikke mye jobb, samtidig justerer du forgasserne til grunninnstilling (flottør, blanding), dette er beskrevet i kitet jeg fikk. Jeg er langt fra noen 'motormann', men jeg fikk liv i min 1986 evinrude på denne måten. Tok kanskje en halv times tid. Jeg brukte et kit fra Sierra, kostet vel rundt 150 kr. - anders m. Redigert 30.April.2013 av andersm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Julianj98 Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Vi hadde samme problem på Johnson 15 hk 1998 modell i fjor.... Vi tok og kjørte gjennom trykkluft gjennom forgassern uten at det ble noe bedre... , men så tok vi med båten hjem og plukket forgasseren helt fra hverandre og blåste den ren... Vi kunne ikke se noe skitt inni der, men motoren ble gulle god :) Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Kjøpte overhalingskit til forgassere og bensinpumpe. Nå fungerer båten som den skal så noe har virket:) Men nå er båten solgt i vente på noe myye større... Takk til alle som har svart. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.