Jump to content

Drivknute til Bravo 3 drev full i rust pga lekk belg.


Bekko

Recommended Posts

Jeg har hatt en sak inne på forumet, for en stund siden.Gjeldene Bravo 3 drev som jeg hjelper en kompis å ta av båt. Nå har jeg fått drevet av , og som jeg var redd for , var det sjøvann inn i belgen, Dette har medført att lager , og knutebelg er defekt. Må kompisen min kjøpe en ny drivknute , eller er det nok å ligge den i rustløser og få den fri for rust , og skifte lager i drivknuten etterpå.Vet dere et firma som har en god pris på deler til Bravo 3 , i Norge eller utlandet.

Link to post

Dere må nok bytte begge kryssene, evt. hele akslingen tenker jeg. Jeg har samme drev og ville ikke gamblet med noe rustløsergreier nei. Gimballageret og belgen må selvsagt byttes, husk at belgen skal limes. Fant dere ut hva som forårsaket lekkasjen? Jeg bruker alltid ekstra tettingsmasse på stussen ved drivaksel, den delen som skal tette mot belgen når jeg monterer drevet. Delene kjøper jeg utelukkende hos Mercruiserforhandler i Stavanger, opplever ikke prisene på originaldelene som direkte ublu slik enkelte hevder.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...