Polar 17 Startet 17.November.2012 Del på Facebook Startet 17.November.2012 Er på utkikk etter en mer tidsriktig motor til min Polar 17 fra tidlig 60-tall. Har i dag en Yamaha 30 HK fra 1987, som både er litt liten og helt feil. Kom over denne på finn. http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=38263226 Har forsøkt å google denne modellen, og det virker som om det kan være vanskelig å finne deler til en såpass gammel motor. Det kosmetiske er nå en ting, det skal jeg alltids klare å å få lakket opp, men det er verre å få motoren til å gå slik at man kan stole på den og bruke den som bruksmotor. Er det noen som har noen synspunkter eller erfaring med denne modellen ? Den hadde jo vært fin da.... Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Polar 17 Svart 17.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2012 Ingen kommentarer ? Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
cmb91 Svart 17.November.2012 Del på Facebook Svart 17.November.2012 Hei :) Dette er en motor som er ganske lik 4 syl 50 hk Mercury produsert i mange år etter denne modellen. Noen deler er lik med den nyere versjonen, men hovedsaklig er alt fra Mercury reservedeler utgått. Du kan få tak i det meste av deler med litt søk på U.S.A web sider. Uansett så er det fordel og være kyndig som mekaniker eller ha et godt forhold til et Mercury verksted hvis du kjøper denne motoren. Mvh cmb91 Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 17.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2012 Takk for svar, cmb91. Det var det jeg trodde. Er ikke direkte mekaniker men skal vel klare å lære meg endel. Det er tilgangen på resrvedeler som bekymrer meg ! Hvordan er driftsikkerheten på en slik motor ? Etter hva jeg har funnet ut, så er blokka skuddsikker, men den er utsatt for korrosjon i undervannshuset. Hmm, tar uansett en titt i morgen. Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.