Framtia Startet 17.November.2012 Del på Facebook Startet 17.November.2012 Det begynte å dryppe i motorrommet i dag, det har blitt tært hull i en blindplugg. Er dette noe å lodde, setter man i en ny plugg eller er bør jeg vurdere å bytte hele bendet?. Bildet under viser tilstand, etter hva jeg kan forstå bør dette var en god del år enda. Motoren er en D2-55 fra 2004. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
mateco Svart 17.November.2012 Del på Facebook Svart 17.November.2012 (redigert) Dette er en "frostplugg" som er presset/banket inn med et spesielt slag-dorings-verktøy. Du får antageligvis kjøpt ny hos VP, og kanskje få lånt nødvendig verktøy for montering. For å fjerne gammel plugg så kan du forsøke å bore et hull slik at du får montert en slag-trekker, evt. ters til å trekke den ut. Sjekk godt anleggsflaten før du banker inn en ny !!! Bjørn Redigert 17.November.2012 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Framtia Svart 17.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2012 Takk Bjørn, det gikk som en lek å fjerne pluggen. Det er totalt tre slike på dette bendet, så jeg bør kanskje skifte de to andre når jeg først er i gang?. Den som var tæret lå under, og trolig mest utsatt. De andre ser helt fine ut utenfra, men hvem vet hvordan de ser ut på innsiden. Diameter på pluggene er 1", og finnes kanskje hos et bilverksted også?. Redigert: Her er en norsk nettbutikk som selger slike til 7 kr/stk Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.