S/Y Emma Svart 20.November.2012 Link til dette innlegget Svart 20.November.2012 Det er vel berre å bite saman tennene, finne fram ein sixpack med øl og verktøykassa og sette i gang. Sjølv bytta eg nettopp slange, og heldt på å spy fleire gongar då eg saga av den gamle slangen med baufil. Urinstein og faenskap. Måtte forøvrig bore eit nytt hol på sida i doveggen for å få den nye slangen på plass, då den gamle låg i eit 180 graders bend bak veggen. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Mariell Svart 20.November.2012 Link til dette innlegget Svart 20.November.2012 Har hørt en litt annen variant med fuktig håndkle. Dette må vries opp i varmt vann, før det legges på. når vannet avkjøles vil eventuell lukt suges ut av slangen. Stemmer JRK, glemte å nevne det. Håndkle skal fuktes i varmt vann. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Roger jo Svart 20.November.2012 Link til dette innlegget Svart 20.November.2012 Eg har aldri opplevd lukt i frå slangane, og me brukar ikkje dei rådyre og stive "gasstette" slangane. er slangane 17 år gamle. Me er nøye på å pumpa ferskvatn gjennom systemet før me forlet båten, Me har heller ikkje septiktank ombord. Mitt råd er å kjøpa rimelegare slangar. Ask Klart med et slikt opplegg blir det ikke lukt, alt går jo rett overbord i badevannet, bare rent vann i slangene... Skyll gjennom hele systemet med vann en gang eller to før dere setter i gang, så trenger ikke banneordene brukes fullt så flittig som når elendigheten går tett i uthavn samme dag som halve mannskapet har hatt diaré og sjøsyke. Ikke bruk bare vann tilsett Klorin og pump i vei, la det stå litt og kjør en runde til med klorin vann, skyll godt etterpå og tøm tanken. Da er mye av det "tynne" vekk og det føles litt renere. God appetitt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Free Lillehammer Svart 20.November.2012 Link til dette innlegget Svart 20.November.2012 Hei Me har heller ikkje septiktank ombord. Mitt råd er å kjøpa rimelegare slangar. Dei er meir fleksible og difor lettare å trekka. Bytt dei heller oftare om lukt mot formodning blir eit problem. Ask Dette er et helt annet konsept. For alle som sender septiken til oppbevaring ombord og/eller har lange slanger ut fra do, vil jeg på det sterkeste advare mot å sette inn slanger som ikke er diffusjonstette. Det er å be om utrivelighet ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 20.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2012 Lukta skal jeg nok leve med. Det er tilkomsten bak skottene jeg ser mørkest på Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 20.November.2012 Link til dette innlegget Svart 20.November.2012 Du får leie inn en liten asiat eller to. Flittige, nette og hyggelige å ha med å gjøre. Dette er så langt fra rasistisk ment som det er mulig å komme. Rett mann på rett plass har jeg stor sans for og noen ganger, er noen nordboere for klumpete satt sammen til at de kan gjøre nytte for seg. Meg selv ikke iberegnet da jeg er for liten til det nordiske ideal. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 21.November.2012 Link til dette innlegget Svart 21.November.2012 Lukta skal jeg nok leve med. Tja, er det helt gjennomtenkt? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.November.2012 Link til dette innlegget Svart 21.November.2012 Eg trur han meite iløpet av jobben Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Erik Svart 21.November.2012 Link til dette innlegget Svart 21.November.2012 Med vondt kan vondt fordrives Så det er bare å skaffe seg noen vondluktskilder til, så blir det bra skal du se Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.