Jump to content

Fjerne vond lukt fra septikslanger

Puffen

Recommended Posts

Det er vel berre å bite saman tennene, finne fram ein sixpack med øl og verktøykassa og sette i gang. Sjølv bytta eg nettopp slange, og heldt på å spy fleire gongar då eg saga av den gamle slangen med baufil. Urinstein og faenskap.

Måtte forøvrig bore eit nytt hol på sida i doveggen for å få den nye slangen på plass, då den gamle låg i eit 180 graders bend bak veggen.

Eg har aldri opplevd lukt i frå slangane, og me brukar ikkje dei rådyre og stive "gasstette" slangane. er slangane 17 år gamle.

Me er nøye på å pumpa ferskvatn gjennom systemet før me forlet båten,

Me har heller ikkje septiktank ombord.

Mitt råd er å kjøpa rimelegare slangar.

Ask

Klart med et slikt opplegg blir det ikke lukt, alt går jo rett overbord i badevannet, bare rent vann i slangene...

Skyll gjennom hele systemet med vann en gang eller to før dere setter i gang, så trenger ikke banneordene brukes fullt så flittig som når elendigheten går tett i uthavn samme dag som halve mannskapet har hatt diaré og sjøsyke.

Ikke bruk bare vann tilsett Klorin og pump i vei, la det stå litt og kjør en runde til med

klorin vann, skyll godt etterpå og tøm tanken.

Da er mye av det "tynne" vekk og det føles litt renere.

God appetitt.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Hei

Me har heller ikkje septiktank ombord.

Mitt råd er å kjøpa rimelegare slangar. Dei er meir fleksible og difor lettare å trekka. Bytt dei heller oftare om lukt mot formodning blir eit problem.

Ask

Dette er et helt annet konsept. For alle som sender septiken til oppbevaring ombord og/eller har lange slanger ut fra do, vil jeg på det sterkeste advare mot å sette inn slanger som ikke er diffusjonstette. Det er å be om utrivelighet ombord.

Du får leie inn en liten asiat eller to.

Flittige, nette og hyggelige å ha med å gjøre.

Dette er så langt fra rasistisk ment som det er mulig å komme. Rett mann på rett plass har jeg stor sans for og noen ganger, er noen nordboere for klumpete satt sammen til at de kan gjøre nytte for seg.

Meg selv ikke iberegnet da jeg er for liten til det nordiske ideal.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...