Jump to content

Måtte kjøpe Colin Archer 36 fot for å berge den fra bålet, hva nå

Ingvarjg

Recommended Posts

OM616 må vel være en grei motor til denne båten, er vel på 72hk og relativt greit med deler.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Nei ærlig talt, har ikke sett så nøye på motoren, men registrerte at den hadde fire høl i blokka og selger sa det var en 2,4, så da er det vel en OM616 som på en god dag yter imponerende 70 hk.

Jobber som ingeniør på skipsverft, så klarer meg nok. Riktignok bygger vi i stål, så dette med trebåt har jeg ikke peiling på. Men motorbiten skal vi nok klare :wink:

He, he. Noen ganger er disse dialogene på BP riktig underholdene.

• 2 uker senere...

antall HK er vel likevel ikke avgjørende på hastigheten! Man tilpasser motor gear og propell for ønsket hastighetsområdet! Det er jo ikke noe problem i å ha 300HK i en sjark eller skøyte. Det er jo veldig fint å ha en kjempestor propell med godt skyv, smat at man kan la motoren jobbe på lave turtal. propellhastigheten reguleres jo av et gir. Dreiemoment og stor propell er jo ikke dumt å ha på en slik båt! Utrolig avsporing fra min side, men for dem som ikke har så mye motorinteresse så er det flere ganger informert at en Mercedes Benz 240 motor har rundt 60-70HK!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...