Guest Kaptein Fredrik Startet 19.November.2012 Del på Facebook Startet 19.November.2012 Hallo Jeg har nettop montert en Eberspächer D3LC Compact i båten. Jeg har stusset over at den regulatoren jeg fikk med ikke er original, og da heller ikke beskrevet i instruksjonsboka. I følge boka så skal den i teorien styre temparaturen som en termostat(den bruker den interne tempsensoren som sitter i "hjernen") Er det mulig å overstyre termostatfunksjonen for å heller regulere antall trinn den skal gå på(Low, Normal, High og Boost)? Takk på forhånd Mvh Kaptein Fredrik Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 (redigert) Når det gjelder D3 og D4 så er ikke det mulig. D3LC kjenner jeg ikke. Redigert 19.November.2012 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 MIn gamle D3L hadde bryter med trinn 1 og 2 i tilleg til termostathjul å vri på. Men den var fra 1987 ca. Eg husker eg ringte eit firma ifbm trøbbel, men eg husker ikkje kva de heitte. Mulig det var thermomarin. De hadde god kunnskap og meeeget bra serviceinstilling på tlf Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
mons Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 (redigert) Tror ikke du kan velge effekttrinn på den. Den reduserer effekten og turtallet på vifta selv når den nærmer seg ønsket temperatur. For å få lavere effekt må du evt stille ned temperaturen. Det kan også monteres ekstra termostat slik at du måler temp en annen plass enn der instrumentet står. Det vil kanskje være aktuelt hvis instrumentet står nær utløpet. Redigert 20.November.2012 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Tor Arild Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Jeg ville forsøkt disse: VESTFOLD ELEKTRO-DIESEL AS Sundlandveien 10 3160 Stokke +47 33309260 Hver gang jeg har snakket med Ebersparcher sentralt - har de rettledet meg til disse (bor i vestfold) - og jeg må si at de er flinke når du først kommer i tale med dem. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Når det gjelder D3 og D4 så er ikke det mulig. D3LC kjenner jeg ikke. Heller ikke på D2 kan en selv velge effekttrinn. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Takk for svar. Jeg kan regulere lav og middels, men ikke høy eller boost. Selv når jeg sette på høyest temparatur så går den ikke på boost. Eller så er det det at den ikke går på middels i det hele tatt, men høy hele tiden. Selve knotten som sitter på potmeteret løsnet under montering, noe som kan ha ført til at jeg satte den på feil og potmeteret gir feil verdi videre til brenneren. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Om knotten er satt på feil, har vel ingen betydning? Den går vel ikke bare rundt og rundt, men stopper vel i min eller max når du dreier på den? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Den sitter i ett spor som den kan gå i. Om potmeter ikke går synkronisert med knotter så blir det feil verdi. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Det er mulig jeg har tungt for det, men dreier du knotten (eller fjerner den og dreier akslingen på potensiometeret med fingrene) maksimalt med klokken, får du max, og omvendt min, ikke sant? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.