Jump to content

Mastefeste på Albin viggen.

kennilse

Recommended Posts

Hei

Skal legge ned masten på en Albin Viggen 74 mod,

Lurer litt på hvordan masten er festet. I en brosjyre som jeg har, står det at det er en bolt som skal trekkes ut og så løfte opp masten.

Her er det ingen bolt som jeg kan se.

Jeg hadde tenkt å legge ned masten uten kran. Må da masten løftes ut av mastefoten, eller kan jeg legge ned masten direkte slik som den står. Ser for meg at en del av mastefeste går inn i masten og må derfor løftes ut av festet, før jeg kan legge ned masten.

Håper noen har vert borti dette før.

Mvh

Kenneth

Jeg kjenner ikke til denne masten, men det går an å legge den ned uten kran, vet om en som gjorde det helt alene, men han sa det var kronglete og anbefalte at man var fler.

Edit: Tar da utgangspunkt i at alle viggen ble levert med lik rigg, men det vet jeg ikke?

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Hei

Alt gikk helt fint. La baugen inn mot kaien på fjære sjø. Brukte litt ekstra tau på akterstaget, via blokk bak og til winsjen. Senket den så mye at en person kunne ta i mot fremme.

Teipen som er satt på, var for å tette litt mot lekasje. Ledningen var skjøtt med sukkerbit inne i masta og lang nok til at jeg kunne legge ned masta.

Var egentlig en grei å lett jobb, gjort på en times tid.

Redigert av Gingolos (see edit history)

Mvh

Kenneth

• 12 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...