Annsseman Startet 26.November.2012 Link til dette innlegget Startet 26.November.2012 (redigert) Jag har en båtmotor som heter Rollo 3 hk som jag söker lite information och historik ,vet inte så mycket mer än att den är tillverkad i Halden. Min motor har tyvärr rostat , fryst sönder i kylkanaler så jag söker reservdelar till den,är det någon som vet var man kan hitta delar till den så är jag tacksam. Redigert 26.November.2012 av Annsseman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 Reserve deler de disse gamle motoren er veeldig vanskelig å få tak i . Hva trenger du evt? Må ofte knote til ting at det skal passe. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 (redigert) For noen år siden ga jeg en Rollo (5hk?) til Motorlaget Tøffe i Fredrikstad. Sto i ei snekke jeg kondemnerte. De hadde en fra før, og det var vistnok veldig stas å få en til, fordi motorlaget i Halden ikke hadde noen. Så disse er tydeligvis sjeldne. Kan dessverre ikke bidra med så mye kunnskap om motorene, men det kan jo være disse gutta kan fortelle deg noe mer, eller hjelpe med deler. Redigert 26.November.2012 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Retox_93 Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 De ble produsert ved Halden av Birger bjørnstad eller noe i den durren. begynte å lage motorer mellom 1910-1910 en 2 takt'er på 3 hk. som antagelvis du har og en firetakter på mellom 3 og 6 hestekrefter. Lurer på om de bare lagde 3 motorer? men er ikke sikker på det siste. Du har vertfall fått tak i en meget sjelden motor. Har du flere bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Annsseman Svart 28.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Här är lite bilder. https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49238/rollo_003.jpg(|img] Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.