S.Kantun Startet 26.November.2012 Del på Facebook Startet 26.November.2012 Hei, spekulerer på og skifte ut den gamle mekaniske bensinpumpa med en eller to elektroniske bensinpumper (kansje en til hver forgasser). Sliter litt med at motoren mister litt kraft og et par hundre omdreininger etter ca 10-20sekunder på full pinne og langsomt dør ut, minner om dårlig bensintilførsel, noen som vet hvilket trykk disse skal ha? vil tro kansje 0,3 bar burde være i nærheten... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 26.November.2012 Del på Facebook Svart 26.November.2012 Det du spør om er hva slags bensinpumpe som passer til denne motoren. Forgasserene har flottørkammer så flottørventilene åpner og stenger for å holde flottørnivået konstant, trykket i slangen fra pumpa til forgasserene blir det det blir. Det er mengden per time som er interessant. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 26.November.2012 Del på Facebook Svart 26.November.2012 Gjør det enkelt og kjøp en elektrisk pumpe beregnet for forgasser så slipper du gjøre det meir uttav det enn du må. Koster ikkje mange kronene, men er forgasserne slitne så vil det renne utover både her og der. Da er det frem med vektøykassen ;) Sitér dette innlegget Link to post
S.Kantun Svart 26.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2012 Litt i tvil ang teorien din, flottørventilen klarer ikke og holde igjenn f.eks 3 bar som noen av bensinpumpene for innsprøytning leverer. Mener og ha lest en eller annen plass for lenge siden (klarer ikke og huske hvor) at det skal være 0,2-0,4 bar eller noe slikt... men tror den gammle mekaniske pumpa ryker over bord til fordel for en elektrisk en når jeg likevel skal lage nytt ledningsnett. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 26.November.2012 Del på Facebook Svart 26.November.2012 Jeg har en Holley lamellpumpe til å mate en 750cfm forgasser på min 6,3 liter V8. Den drar litt strøm så den må kobles over et relé. Det er ikke noe problem med trykket, på noen forgassere trengs en trykkbegrensingsventil men det er ikke så vanlig. Pumpe til innsprøytingsmotor kan du selvfølgelig ikke bruke. Forøvrig ville jeg satt inn en vanlig mekanisk pumpe hvis jeg kunne, men det er ikke tatt ut hull i den blokka som jeg har. En mekanisk pumpe leverer plenty og den gir mere på høyere turtall. Jeg prøvde med en elektrisk høykapasitetspumpe fra biltema men den ga ikke halvparten av det den var oppgitt til så båten gjorde ikke mer enn 40 knop. Den fikk de tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 26.November.2012 Del på Facebook Svart 26.November.2012 mister litt kraft og et par hundre omdreininger etter ca 10-20sekunder på full pinne og langsomt dør ut, Kan også være tett utlufting til tank, hvis du ikke har sjekket det.Blir da undertrykk på tanken og pumpa greier ikke å suge. Testes enkelt med å kjøre en tur med tank-lokket av. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
S.Kantun Svart 27.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2012 Jens_P: har tenkt på den teorien også, men iom at det SPRUTER bensin ut av tankluftinga når tanken blir full ved fylling har jeg utelukket den teorien. har også prøvd med en annen plasttank for og utelukke bensinleveransen :) Forgasserne er forøvrig renset men to av pakningene var i dårlig stand og flottørkammerne var VELDIG tette før rensin som kan tyde på mer skjit i forgasserne. skal bestille overhalingskit og legge forgasserne i bensin noen dager før de blåses ren og monteres med nye flottørventiler og pakninger. Dersom det ikke gjør susen i tilleg til nytt ledningsnett vil ny bensinpumpe bli neste på lista :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.