frode124 Startet 27.November.2012 Link til dette innlegget Startet 27.November.2012 (redigert) Kjøre denne http://www.finn.no/f...nnkode=37714141 Fra ca Bergen Telemark gjørbart? galskap ??? Eller begge deler ??? På forhond Thanks ;) Redigert 27.November.2012 av frode124 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Næhhh, det skulle vel ikke være noe problem. Hvis det tekniske anlegget ellers er like profesjonelt som det elektriske ser ut til å være, burde det holde fint. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Jeg fikk nesten samme tanker som Hulda. I følge bildene ser ikke dette håpløst ut, men så kommer det jo an på hvordan det som ikke er tatt bilde av, oppfører seg og ser ut... Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Ser man på dette som galskap bør man ikke ferdes på sjøen :-) God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 (redigert) Jeg hadde ikke turt dette nå i vinter med den der..! Måtte vært sommer og meldt lite vind i mange dager... (jolle/livbåt og VHF er selvfølge!) "båten bør på slipp i år, og treng ein heil del omsorg" Hmm.. hvordan ser det ut i dieseltanken? Redigert 27.November.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Prut tilsvarende ein separ duplex filterløsning, eller tilsvarende fra racor, og sett inn før turen. Rundt 10-12000kr. For det er vel bare når sist oljeskift/impeller/service og dieseltankrens som kan gjøre dette til trøbbeltur Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
fluefiskeren Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Nei, dette skulle ikke være noe problem, bare du har god tid og obs på motor og diesel som blir nevnt her så er det ikke noe å være redd for. Jeg bor ved sletta og her har vi småbåttrafikk hele året, men skulle du få dårlig vær før sletta kan du legge båten hos oss i Sveio Båtforening i Buavåg til du får bedre melding. Det blir strekningen Skudenes-Farsund som blir bøygen, men om du får slike dager vi har nå blir det en super tur. Båten så kjempe ut! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Ta med noen ekstra dieselfiltere + rednigsdrakt, det er jo både VHF og autopilot. En slik tur skulle ikke være noe problem, bare og finne en plass der det ikke blir is og vente på et bra værvindu. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Ser overhode ikke noe problem med det! Men jeg ville ha sjekket tankene først, dumt med motorstopp i pålandsvind... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
frode124 Svart 27.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 oy, takker det var snilt :) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Om du kjøper den så kan den sikkert leggest i båthavna mi i rett nord for Bergen, båsen ved sida av meg er ledig og da har du gratis tilsyn med den til en passende anledning for frakt til heimehavn. Eg bur i båten i vekene så skal alltids passe på. Strøm er og tilgjengelig. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Free Lillehammer Svart 27.November.2012 Link til dette innlegget Svart 27.November.2012 Ofte er ikke den største utfordringen selve båten, men at ikke kapteinen er mentalt forbredt på utfordringene som kan oppstå ved slike prosjekter. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Ta turen bit for bit, og ha gjerne med deg en venn som mannskap, alltid kjekt å dele på oppgaver, og en ekstra trygghet mentalt og være fler. Medlemskap i Redningsselskapet er et must på lengre tur med ukjent båt. Nøye kontroll av båten før avgang(før kjøp, egentlig) er også viktig, så du selv vet om båten er trygg nok for dette. Om ikke den lider av veldig dårlig vedlikehold ser dette ut som en trygg og god båt. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Free Lillehammer Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Medlemskap i Redningsselskapet er et must på lengre tur med ukjent båt. Nå er ikke redning avhengig av medlemskap. Utover det anbefaler jeg alle sjøfarende å være med på finaniseringen av dette fellesgodet. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Bildene tyder på en godt vedlikehold båt. Du skal ikke se bort fra at selgerens oppfordring om slipp og vedlikehold kan tyde på en ærlig selger med dårlig samvittighet for at han ikke akkurat nå har fått gjort alt det han mener burde vært gjort. Kanskje er båter hvor selger ikke kommer med slike oppfordringer i langt dårligere stand. (Best ikke å si noe, så kanskje kjøper ikke oppdager!) Før Jærentur nå med lite trafikk, så sjekk tilstand i tankene før avreise, er det mye dritt så er det muligens ikke nok med ett filterbytte! Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Når det gjelder filterskifte i rom sjø så vil jeg bare si at det kan være en utfordring........... Ellers så er det bare å nyte denne tiden av året på sjøen, det kan bli en fantastisk tur...... Vi forventer bilder....... Sørg for å ha god tid, noen dager ekstra i bakhånd om nødvendig. God tur...... Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Nå er ikke redning avhengig av medlemskap. Nei men terskelen for å ringe dem er nok litt lavere med medlemskap. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Free Lillehammer Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Når det gjelder filterskifte i rom sjø så vil jeg bare si at det kan være en utfordring........... Ikke noe problem dersom man setter inn en dobbel filterholder med vender (Maritim og andre har det). Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Å bytte til en dobbel filterholder i rom sjø kan være en enda større utfordring. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 28.November.2012 Link til dette innlegget Svart 28.November.2012 Å bytte til en dobbel filterholder i rom sjø kan være en enda større utfordring. He, he. Det er vel å anbefale at filterholderen monteres mens båten har landligge. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Jeg har noe erfaring, og blir gjerne med dagene før, under og etter julaften. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Er meldt bra vær da.. Ta det før 21. Hilsen Maya.. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Hvis jeg har mulighet aktuelle dager, og du trenger folk kan jeg også stille som mannskap mot at du betaler reisen til Bergen og en boks lapskaus eller to underveis. Har D5L og SRC/VHF sertifikater. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Free Lillehammer Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Se så: Fullt mannskap. God tur karer! Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Kjøre denne http://www.finn.no/f...nnkode=37714141 Fra ca Bergen Telemark gjørbart? galskap ??? Eller begge deler ??? På forhond Thanks ;) Nei dette er då ikkje galskap, heilt enig med mange av dei før meg, ( Hulda, Dude, Hanto, Index, littmild og mange fleir) dette er då ikkje ein daycruiser. Ser ryddig og ordenteleg ut. Med ein skikkeleg motorsjekk og med fokus på dieselproblem, planlegg legg opp ruta på førehand med ein tur innom ei brygge i ny og ne for å sjekke klareglasset før ein legg ut på ruskete lange strekk, så har du god kontroll. Og med slike positive medlemer som JGH her, så er livet så mykje betre å leve. Og med så mykje gode tilbud om mannskap så kan dette bare bli ein suksess. God tur. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.