sea Startet 28.November.2012 Del på Facebook Startet 28.November.2012 Skal kjøpe en elektrisk garnhaler og har sett på Northlift NH 200. Noen som har erfaring med denne? Skal bruke den til garn så har noen en haler som de kan anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 28.November.2012 Del på Facebook Svart 28.November.2012 de løfter i alle fall ikke det som de er oppgitt til. Jeg har en 300, der brant bryter og releet opp. Når jeg så demonterte den så viste det seg att den var feilkoblet. Jeg koblet direkte med en batteri hovedbryter som tåler 300 amp over tid, og dumpet releet. Nå funker den greit, men den er svak. Jeg tror de derre som er grønne er bedre, men vet ikke. ( vet ikke hva de heter) Sitér dette innlegget Link to post
sea Svart 28.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2012 Er den så svak at den ikke greier å hale en garnlenke på 6 eller 7 fjord garn på en skikkelig måte? Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 28.November.2012 Del på Facebook Svart 28.November.2012 Det kan jeg ikke utale meg om, da jeg drar bare teiner. Men med 2 stk skotteteiner i kabel, som det er rimelig med krabbe i ,så sliter den ! Sitér dette innlegget Link to post
Sunmar Svart 28.November.2012 Del på Facebook Svart 28.November.2012 (redigert) Kjøpte en Hobbyfisher E150 i vår og er godt fornøyd med den. Drar lett 5 krepseteiner fra 100 m dyp, og tenker at de planlagte 10 jeg setter neste gang går like greit. Jeg har koblet den til startbatteriet, og det er en fordel å ha litt turtall på motoren når du trekker. Redigert 28.November.2012 av Sunmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 28.November.2012 Del på Facebook Svart 28.November.2012 Jeg har 10 teiner på 200 favns kabel. Da bør det være bølger så jeg kan dra på nedturen ! Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 28.November.2012 Del på Facebook Svart 28.November.2012 Har ikke prøvd hobbyfisker e 150, men jeg tror den er bedre en min 300. Eneste jeg lurer på er amp som er oppgitt, betydelig lavere en min 300. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 29.November.2012 Del på Facebook Svart 29.November.2012 En nabo kjøpte elektrisk teinehaler før hummersesongen ifjor. Usikker på type, men tror Northlift da den er gul, tror 90 kg drakraft. Den "tok kvelden" etter første uka i oktober i år, og måtte sendes til reparasjon. Min stesønn kjøpte bensindrevet kraftblokk Hobbyfisher P220 (Thai-Honda motor) for 3-4 år siden. Trekkraft 220 kg. Har bl.a. vært brukt til 10 krepseteiner på lenke på 180 m dyp, lenke med 3 tunge hummerteiner, etc. Denne har fungert veldig greit, fylle bensin / sjekke olje, ellers gått som en drøm. Blokka er sterk! Ulempen med bensindrevet kraftblokk er støy. Skal en bruke den over en periode, anbefaler jeg hørselvern. Synes sjøl støy tar bort noe av kosen med teinefiske, men mtp driftsikkerhet / kraft mener jeg den er overlegen elektriske halere. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 29.November.2012 Del på Facebook Svart 29.November.2012 de løfter i alle fall ikke det som de er oppgitt til. Jeg har en 300, der brant bryter og releet opp. Når jeg så demonterte den så viste det seg att den var feilkoblet. Jeg koblet direkte med en batteri hovedbryter som tåler 300 amp over tid, og dumpet releet. Nå funker den greit, men den er svak. Jeg tror de derre som er grønne er bedre, men vet ikke. ( vet ikke hva de heter) http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30107598 De som er grønne er nok Hobbyfisher E150. Tror nok jeg ville kjøpt denne over Northlift, mtp at vi har positive erfaringer med bensinversjonen av Hobbyfisher. Sitér dette innlegget Link to post
Sunmar Svart 29.November.2012 Del på Facebook Svart 29.November.2012 En annen fordel med Hobbyfisher E150 framfor NH 200 er at den også har regulerbar hale-hastighet. Jeg synes også at rekkefestet på Hobbyfisher er mye bedre enn NH-sitt i og med at det er innfesting både på toppen og siden av rekka. Jeg vurderte begge ganske lenge men endte opp med Hobbyfisher. Sitér dette innlegget Link to post
sea Svart 29.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2012 Takk for gode svar. Har vært og kjøpt en Hobbyfisher 150. Sammenlignet den med Northliften og med anbefalingene fra forumet som ballast var ikke valget vanskelig. Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 29.November.2012 Del på Facebook Svart 29.November.2012 Grattis, du må gi oss noen fangstdata da, og sef hvordan haleren fungerte, ærlig ! Sitér dette innlegget Link to post
Torfisken Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Mange gode innlegg , Jeg lurer på en hobbyfisher p 220, tenkte det var greiere, slipper å tenke på lading etc. De bråker vell ikke så innmari ?? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Var ombord i en båt som hadde sprett ny P220 i hummerfisket. Bråkte noe innforjæv... Hadde aldri montert denne. Vet om flere som er fornøyd med E 150. Sitér dette innlegget Link to post
Torfisken Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 OK , så de bråker så infernalsk. En E 150 da. Har jeg lading nokk, har en Honda 90 HK , kun ett batteri ? Må jeg ha bommen med, den er dyr, den korte tåler 200. Den lange 90 kg ? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Har du et batteri på ca 60AH eller mere bør dette gå greit. Monteres den slik at den kan svinges behøver man ikke bom. Teinene løftes stort sett ombord uansett. Bruker man bom må rekkefestet være solid. Sitér dette innlegget Link to post
Torfisken Svart 28.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2013 Da blir det nok E 150 , har fått et greit tilbud på begge halene hvis jeg kjøper innen en mnd. Får ikke brukt den i År, men det blir visst prisstigning neste år, så kan vell like godt kjøpe den nå Blir da typen garn teine linehaler. Takker for gode svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.