Jump to content

Bygge om AQ171c til innsprut + bygge varmeapparat

sgullak

Recommended Posts

Jeg har en nor-dan med volvo penta AQ171c motor med gassere, denne har jeg litt lyst til å bygge innsprut på, er det noen som vet om hvilke insprutanlegg som er som någen lunde "bolt on" på desse motorene?

bør man eventuelt sette i større dyser i forhold til den bilen de kom i, siden den alltid går tungt å jobber hardt?

Har vært borti att når jeg ligger på full gass en liten stund nå, så sovner den inn, lurer på om det kan være att jeg suger flotørkammeret tomt for bensin. Innspill???

Har også tenkt på å sette i et lite varmeapparat i båten, tenkte å bruke fra en bil, å brette en boks i tynnplate, å sette registeret i den, skult bak styrekonsollen, å en vifte med kanal inn i båten, er det bare å gjøre som på bil att man tar tur å retur frem på registeret, eventuelt med en kran?

Hvorfor bygge om fra noe som fungerer greit til noe som fungerer dårligere? Innsprøytning til bil er beregnet på et helt annet bruksmønster og effektuttak enn tilsvarnde båtmotor, så du vil mest sannsynlig få dårligere effekt av innsprøytningen enn av forgasserne du har nå. Sats heller på en skikkelig forgasseroverhaling, så har du god motor i mange år til.

Angående varmeapparat: Går helt greit det, men det er jo mye enklere å kjøpe en ferdig defroster til båt! Da får du den ferdig innkapslet, med vifte og slangestusser til ventilasjonsslange ut. Du får dem fra litt over tusenlappen og oppover, så det er uansett ikke store penger å spare på å bygge selv. Ventil på uttaket burde ikke være nødvendig.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Okay, ja spørs om jeg bare skal prøve å overhale gasserne.

Synes det var litt dårlig tak i motoren, men de er jo en tung båt, å den var ikke helt glatt under, så får vel srape å smøre på nytt.

Ja det er kansje like greit med de. noen som vet ca hvor mange kw en slik defroster gir?

det er 2 gassere på den nå. er vel viktig at de er likt innstilt. så får se over litt, :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...