morgull Startet 30.November.2012 Del på Facebook Startet 30.November.2012 Har akkurat fått byttet ut min Yamaha 75 hk 2-takt fra 1993 med større motor på båten vår. Ble gjort på verksted. Skal selge 75 hesteren nå. For at potensielle kjøpere skal få se den starter og går så har jeg koblet opp kabler for startpanel, fjernkontroll etc. Er usikker på hvor pluss kabelen fra batteriet skal kobles opp. Koblet den først opp direkte på pluss på starteren, men da går starteren kontinuerlig.. Det er et deksel på høyre side bakerst, sett bakfra. Under dekselet er det jeg tror er startreleet plassert? Ser at pluss kabelen fra starteren kommer inn der (rød kabel øverst til venstre på bildet med sort gummi kappe over). Til høyre for den, uten gummikappe, kommer en annen pluss kabel inn. Er det der pluss fra batterier skal kobles på? Takknemlig for svar. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
littmild Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Uten å ha erfaring med denne motoren, så virker det vel logisk at plussen skal inn på den ene siden av startreleet ja. Jeg hadde en gang en Suzuki SJ(bil) som satte på fjernlyset med tuta når en spesiell sikring hadde gått, så man vet aldri med japanske ingienører. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
morgull Svart 30.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2012 Her kommer bildene: Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
morgull Svart 2.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Hei. Løfter denne igjen da jeg fortsatt ikke er helt sikker på hvor plus fra batteriet skal kobles til på motoren. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Christensen Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 (redigert) Plussen fra batteriet skal på releet sammen med den oransje kabelen! Eller den var kanskje rød! Redigert 2.Desember.2012 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
morgull Svart 2.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Takker. Ja, den er rød - dårlig bilde Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
GlennIversen Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Den sorte går vel fra startreleet til pluss på starteren og dermed så skal den fra batteriet inn på der hvor den røde sitter Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.