Jump to content

Hvor skal + kabel fra batteri monteres på Yamaha 75 hk - 2 takt

morgull

Recommended Posts

Har akkurat fått byttet ut min Yamaha 75 hk 2-takt fra 1993 med større motor på båten vår. Ble gjort på verksted.

Skal selge 75 hesteren nå. For at potensielle kjøpere skal få se den starter og går så har jeg koblet opp kabler for startpanel, fjernkontroll etc. Er usikker på hvor pluss kabelen fra batteriet skal kobles opp. Koblet den først opp direkte på pluss på starteren, men da går starteren kontinuerlig..

Det er et deksel på høyre side bakerst, sett bakfra. Under dekselet er det jeg tror er startreleet plassert? Ser at pluss kabelen fra starteren kommer inn der (rød kabel øverst til venstre på bildet med sort gummi kappe over). Til høyre for den, uten gummikappe, kommer en annen pluss kabel inn. Er det der pluss fra batterier skal kobles på? Takknemlig for svar.

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Uten å ha erfaring med denne motoren, så virker det vel logisk at plussen skal inn på den ene siden av startreleet ja. Jeg hadde en gang en Suzuki SJ(bil) som satte på fjernlyset med tuta når en spesiell sikring hadde gått, så man vet aldri med japanske ingienører.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...