Jump to content

Forslag til skjærgårdsjeep ønskes, og er dette riktig tidspunkt?

Mastiff

Recommended Posts

Mouche, oi! Ironi! Imponerende hva båtfolk kan få til... :lol: Ja, det kan brukes til spyling men min erfaring er at spyling med saltvann som regel fører til skjolder, og etter hvert blir ganske stygt. Derfor vil jeg helst holde det på dørken og ikke på og rundt benkene, av hensyn til sarte kvinner i familien... :giggle: Men det er selvsagt en mulighet å ta med en bøtte vann ned fra hytta en gang imellom for å fjerne skjolder. Det er jo ikke så hysterisk langt. Eller kanskje til og med utnytte vannslangen på det stedet jeg pleier å fylle bensin. Det er vel beregnet på å fylle vanntanken på større båter, men noen liter spyling tviler jeg på at vil gi dem totalt fnatt!

Redigert av Mastiff (see edit history)

Eller kanskje til og med utnytte vannslangen på det stedet jeg pleier å fylle bensin. Det er vel beregnet på å fylle vanntanken på større båter, men noen liter spyling tviler jeg på at vil gi dem totalt fnatt!

Har i åresvis hatt hytte uten innlagt vann og med cisterne med regnvann så denne "metoden" er velkjent og benyttet mang en gang. Har aldri hatt så store problemer med skjolder på båten heller så vil hevde at jeg taler av lang erfaring hva angår bruk av saltvann med en skvett ferskvann en gang i blant!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

jeg minnes at tiden i militæret stort sett gikk ut på å tilfredstille befalet :giggle: men kvinner var det lite av i militæret på 80-tallet.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Og prisen på 1000 kroner lar seg jo også høre. Hvor lenge har du forresten prøvd å selge den båten nå?

Jo den har stått veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig lenge men det var feil epost og tlf nr på den,

hvis du leser er det bud på 115 000 men så billig selger jeg den ikke , det er etross alt en 22 fot og meget bra stand og ny henger

skal reise vekk en periode nå så da prøver jeg heller nærmere våren hvis det ikke skjer noe kjappt og gæli

har verken panikk eller sulter ,

Det er vertfall en perfekt fiske / badebåt og er ekstremt sjødyktig , går billig gjør den og hvis man kjører noenlunde fornuftig

Redigert av Jarle B (see edit history)

Teerex, det var det med alderens rosenrøde briller... :lol: Men akkurat den med å tilfredsstille befalet fikk fram et par bilder i hodet mitt som jeg nå prøver febrilsk å bli kvitt før jeg skal sove! :blush: For øvrig må jeg si at slekten min på morssiden kommer fra Kværfjord, et par steinkast fra Harstad, og jeg har vært der oppe et par ganger. Herregud, for en flo og fjære det var inni der!

Redigert av Mastiff (see edit history)

ja noe forskjell er det vel på flo og fjære men har aldri tenkt på det som særlig problematisk, det er langt værre på de britiske øyer f.eks. :smiley:

jo jeg tenkte vel at formuleringen vedr. befalet kanskje var noe ubetenksom... håper at det ikke ødelegger nattesøvnen :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)

Hadde kvinnelige befaler også jeg:)

I Harstad var kvinnfolka veldig utilfredse virka det som når jeg tjenestegjorde der.. Tror alle ville avle slekta si videre og flytte sørover;)

Ang solseng så kan jeg bare si at det er en slager blandt damene også;) bare husk å spyl den først..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

det var kanskje andre tider den gang da.. når da forresten ? :smiley:

.. Men de var overraskende villige der:p

Merka ikke jeg noe til men jeg har jo bodd her hele livet :lol:

Off-topic banden: Herregud...og alt dette begynte med at jeg med 99 % sannsynlighet trenger ny båt... :confused: Men for å holde meg til temaet det er blitt til: Det vanligste gutta fikk høre på rekruttskolen, var enten "mi dansar'kje med gastar" eller "me p**a'kje Donald". Derfor utnyttet jeg at jeg hadde en kompis i Stavanger og gikk ut alt fra første gangen i sivil! Ble aldri tatt heller, det var liksom noen faste steder for rekruttene, mens vi var på helt andre steder, der paradeuniformen ikke slapp inn. Taket... Det stedet husker jeg godt.

KongKing, jøss! En som faktisk er inne på temaet! :lol: White Shark er skikkelige kule og rå båter. Dessverre er de for dyre hvis de har så moderne motor at jeg vil ha dem. :nonod: For jeg regner med at en Johnson 170-hesters totakteren som sitter på den av dem jeg kunne fått råd til hvis jeg prutet skikkelig, ikke er av de nyere, mer stillegående og bensingjerrige totakterne. Eller ...?

Hva med White Shark? Eller har ikke de de rette egenskapene i sjøen? Tøffe båter ihvertfall, og ser ut til å dekke behovet for sitteplass og teineplass

Har hatt en WS175 m/115 hk totakter fra 1999 til 2007 så kjenner båten meget godt. Har egentlig bare godt å si om båten selv om den legger seg litt over i sidevind (flaps?) og dermed blir litt hard i krapp motsjø, men ikke vært ombord i en båt av samme størrelse som gir så inntrykk av soliditet og styrke. Båten er meget stabil og har god plass. Kjørestilling/vinkel på rattet er en vanesak og jeg likte det. 115hk er vel maks tillatt motorstyrke selv om den helt sikkert tåler mere, men greit å tenke på i forhold til forsikring? Solgte min dønn strøkne 1996 model for 125.000 og kjøpte den i 1999 for 115.000 og hadde aldri noe utgifter på båt eller motor utover vanlig service og vedlikehold!

Forbruket var ca 1 liter per nautisk mil på marsjfart/økonomisk fart rundt 25 knop og med turtall rundt 42/4500. En moderne firetakter av samme størrelse vil gi rundt 40% lavere forbruk etter min erfaring med den jeg nå har

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...